Mätbara parametrar i all ära men hur står det egentligen till med faktisktmedlemmarnas UPPLEVDA erfarenheter av sina anläggningar med avseende på färgning eller avsaknad av densamma?
Kanske har du komponerat din anläggning enligt alla konstens regler för ofärgad återgivning (ofärgad kanske rent av är onödigt som adjektiv framför återgivning, ordet som ju per definition innebär att musiksignalen är ofärgad) men ändå upplever någon liten artefakt som stör sinnesfriden och lugnet i lyssningsfåtöljen?
Eller kanske du har följt ovanstående procedur och lyckats fullt ut med dina intentioner?
Själv sitter jag med en anläggning som jag upplever som den renaste och klaraste av fjällbäckar, trots effektsvag single end-röris och resonanta högtalare. Jag har till dags dato vare sig ägt eller lyssnat till en anläggning i vilken musikerna utstrålar så mycket kött och blod, där sångarna upplevs så verkliga och "på riktigt" i inspelningsrummet och där varje nyans av musikens innersta väsen framträder så okonstlat och vackert. Min anläggning objektifierar helt enkelt min alldeles egen definition av ofärgad musikförmedling.
Berätta om hur DU har röstat och varför.