Jag vet inte vilket av "Nej"-alternativen jag ska välja. Jag upplever i princip inte att återgivningen är färgad, men jag VET inte hur färgande min utrustning är egentligen. Men jag har valt den utifrån en kombination av att jag gjort antaganden om relativt ofärgande och i mitt tycke välljudande.
CD-spelare (Arcam) - fick jag för halva priset på Radiolagret när de stängde verksamheten för några år sedan. Försäljaren påstod att den var bra och prisvärd redan till fullpris. Jag litade på hans omdöme och har inte haft anledning att ångra detta.
Receivern (Denon) valde jag för att Denonförsteg upplevts som svårdetekterbara i FE-lyssningar. Inte just min receiver, men jag antar att det inte skiljer allt för mycket mellan olika apparater.
Kablage - RG62 interconnekt och EKK till högtalarna. Det stod om detta i Musik- och Ljudteknik för massa år sedan, så det litade jag på.
Skivspelare (Thorens med Goldring pu) tyckte Radiolagret att jag skulle ha för massa år sedan.
Slutsteg (Emotiva) - mycket kraft för (relativt) litet pengar i kombination med svårdetekterbart i FE-lyssning.
Högtalare (QLN) - Jag hade hört dess på en mässa för massa år sedan och har dessutom erfarenheter av fabrikatet sedan förut.
Alltså en blandning av tyckanden, gissanden och antaganden. En del av vad jag själv tycker och en del av vad andra rekommenderat. Men nöjd är jag!