mats skrev:många av dom (förutom Öhman) har gått på olika tekniskaskolor
Jag tror bestämt att Ingvar har en ingenjörsutbildning av något slag. Det hör man ju nästan på namnet

Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:känns lite som om både mayro och fbk måste dra sitt strå till stacken....för ärligt mayro är du den enda som just nu verkar vara lite upprörd och otrevlig...
bosco skrev:Jag tror att NN skulle passa som moderator.
IngOehman skrev:En JBL-fanatiker!![]()
![]()
![]()
Allvarligt talat: Det tror jag också.
Vh, iö
Mayro skrev:NN skulle bli en rasande bra moderator.. Delar era tankar där till 100%...
tack för ni sa NN... hade inte ens tänkt ut en lämplig. utan ägnade mig åt att se vem jag inte ansåg..![]()
Men NN torde vara en ultimat moddare här..
Vee-Eight skrev:NN:
Visst får man lön. Lönen består i undantagsfall av en gnutta glädje.
dawen skrev:mats skrev:många av dom (förutom Öhman) har gått på olika tekniskaskolor
Jag tror bestämt att Ingvar har en ingenjörsutbildning av något slag. Det hör man ju nästan på namnet
Vee-Eight skrev:Istället för att gissa lekar om Öhman, så kan man återgå till ämnet, vilket är sökandet efter ny moderator. Alltså, senast frågades om vem mer man skulle tvångsrekrytera?
guldfisk skrev:Jag håller med om att faktiskt.se är ett ganska smalt forum, men det är väl ganska bra? Man måste inte tilltala alla, det brukar ofta bli pannkaka.
När det gäller kunskapsnivån (som det har blivit en debatt om) så är det vår policy att alla oavsett kunskapsnivå ska vara välkomna. Dock kan vi inte kräva att de som besitter en större kunskapsbas tvingas till en lägre nivå än de själva vill bara för att alla ska fatta allting. Då når vi inte framåt. Det är upp till de som inte förstår att ställa de frågor som de misstänker kan leda dem framåt i förståelsen. Det är inte lätt alla gånger men jag kan ju då påminna om att det går bra att vara anonym här.
Mayro skrev:Jo just så ja.. Att man PGA tekniska kunskaper skulle anses som "kunnigare" är en sak jag anser helt fel.. Att kunna räkna ut saker säger noll o ingenting om hur saker låter.. Såvida vi inte talar om rena fel osv...
Sedan är väl problemet då man INTE vill bli "upplärd" av en slags egotrippad uträknare hur MITT ljud låter eller INTE låter?..
Sedan så har jag genom åren besökt en del "sk kunniga" och hört ljudet en del har av dom.. Och om det är det ljud en" kunnig "har så förblir jag hellre okunnigare 7 dagar i veckan ärligt talat..
Sen att "sänka sig i nivå".. hur sjutton menar du här nagref? menar du verkligen att folks praktiskt skaffade erfarenhet skulle vara mindre "kunnig" än folk som kan räkna fram saker o ting?
Mitt tycke är att oftas det som här kallas kunskap är rent blindhet endast o inget annat.
Låsta åsikter med noll intresse ens för att undersöka innan förkastade...
allt som inte går att läsa är humbugg o inte sant. Och går det ej att mäta eller räkna ut så är det ormolja eller placebo..
Kallas sådant kunskap här så förstår jag tex varför man inte ens förstår mina ord ifrån flera håll.
trodde ett tag man jävlades. Men börjar rent tro det beror på den sk kunskapens begränsade i tankebanorna i stället..
Ranefjord skrev:Ja, de formella kunskaperna är viktigast. Det vet ju alla. *host* Fan. Öppna dörren, stig ut och upplev världen också.
Ranefjord skrev:Ja, de formella kunskaperna är viktigast. Det vet ju alla. *host* Fan. Öppna dörren, stig ut och upplev världen också.
Återgå till Redaktionen informerar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst