Moderator: Redaktörer
paa skrev:Hej Rullen, hur har det gått med brandsanering och sådant?!
Lustigt nog har jag hittat en gammal tråd just om lyssningströtthet:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... c&p=530593
phloam skrev:Tjena!Jag tappade faktiskt gnistan under lång tid - från ungdomens entusiasm då Hifi + musik var en våt dröm, tills en vacker dag då jag råkade på lite gamla grejer som fick mig att inse att jag saknade allt det där. Ett tag därefter hittade jag faktiskt.se
Men det var en lång period då musikverktyg mest var nåt som var nödvändigt, inte ett eget intresse (även om bra grejer uppskattades), det var musiken som var i fokus.
Tiden spelar ingen som helst roll. Om man tappat gnistan beror det troligen på att man haft ett överspänt förhållande till hifi från början. Att hitta tillbaks är att släppa den biten och ta det för vad det är, och göra det till nåt trevligt helt på egna villkor. Inte andras. Och utan för höga målsättningar.
Nattlorden skrev:Allt går i vågor, förhoppningsvis är huvudanledningen att något annat i ditt liv är roligt och hifin får stå tillbaka pga det.
Hoppas bara inte det betyder att du tröttnat på musik....
Tengil skrev:Välkommen tillbaks, här kommer en annan nostalgilåt från Mike.
http://youtu.be/YqnOkgckKyY
Vh Christer
lennartj skrev:När det var full fart på alla håll tog jag ganska många uppdrag att dokumentera livekonserter, mestadels med körer, men sedan jag gått i väggen tog det mig 10 år innan orkade/vågade göra något sådant igen.
Lyckligtvis störde denna fobi inte min förmåga att finna vederkvickelse av musiken både hemma från anläggningen och live.
Hoppas att du lyckats anpassa din livssituation så att den leder till ökat välbefinnande och befriat dig från det som varit tärande.
reeltoreel skrev:Kanske är dags att damma av den gamla rörisen å börja lyssna igen. För mina grejer finns fortfarande kvar, fast i malpåsen
reeltoreel skrev:Nattlorden skrev:Allt går i vågor, förhoppningsvis är huvudanledningen att något annat i ditt liv är roligt och hifin får stå tillbaka pga det.
Nej då! Musik lyssnar jag fortfarande på, men inte på det viset. Jag njuter av det också. Men just det där "lyssnandet" är helt borta. En bra början tycker jag är att man hittat tillbaka hit, det anser jag väl som en bra början. Här finns mycket kunskap å bra med värme.
reeltoreel skrev:En sådan här står det å samlar damm http://i63.photobucket.com/albums/h157/ ... 447ebf.jpg

reeltoreel skrev: men "orkar" inte få fason på mitt lyssnande så som det en gång var. Men det kanske kommer.
Max_Headroom skrev:reeltoreel skrev: men "orkar" inte få fason på mitt lyssnande så som det en gång var. Men det kanske kommer.
Måste du ha tillbaka det gamla lyssnandet? Varför inte utveckla ett nytt frächt lyssnade, som passar nu, och i framtiden? Ny tid, nya möjligheter, ny lyssning.
bensnake skrev:reeltoreel skrev:En sådan här står det å samlar damm http://i63.photobucket.com/albums/h157/ ... 447ebf.jpg
Ser fin ut. Jag känner inte igen modellen. Vad är det för någon?
Tar mig friheten att publicera bilden här:
Nattlorden skrev:reeltoreel skrev:Nattlorden skrev:Allt går i vågor, förhoppningsvis är huvudanledningen att något annat i ditt liv är roligt och hifin får stå tillbaka pga det.
Nej då! Musik lyssnar jag fortfarande på, men inte på det viset. Jag njuter av det också. Men just det där "lyssnandet" är helt borta. En bra början tycker jag är att man hittat tillbaka hit, det anser jag väl som en bra början. Här finns mycket kunskap å bra med värme.
Fast "det där lyssnandet" är inget som behövs. Kanske snarare är det enbra sak att du glömt bort det? Musiken är det viktiga.
Men det är trevligt att du hittat tillbaka hit, men "det där lyssnandet" behöver du inte tillbaka till.
reeltoreel skrev:lennartj skrev:När det var full fart på alla håll tog jag ganska många uppdrag att dokumentera livekonserter, mestadels med körer, men sedan jag gått i väggen tog det mig 10 år innan orkade/vågade göra något sådant igen.
Lyckligtvis störde denna fobi inte min förmåga att finna vederkvickelse av musiken både hemma från anläggningen och live.
Hoppas att du lyckats anpassa din livssituation så att den leder till ökat välbefinnande och befriat dig från det som varit tärande.
Hej LennartJ! Vi har kanske inte pratats vid så mycket tidigare, men jag vet att jag alltid läste dina inlägg med gott resultat. Vill dock dementera att det är något fel på min livssituation, det är sedan länge överstökat. jag mår för övrigt bra, men "orkar" inte få fason på mitt lyssnande så som det en gång var. Men det kanske kommer. Som jag skrivit tidigare så kanske det är på väg iom att jag är här inne på forumet igen.
reeltoreel skrev: till "wolfie" här på forumet ( om han nu finns kvar här)
lennartj skrev:reeltoreel skrev:lennartj skrev:När det var full fart på alla håll tog jag ganska många uppdrag att dokumentera livekonserter, mestadels med körer, men sedan jag gått i väggen tog det mig 10 år innan orkade/vågade göra något sådant igen.
Hej LennartJ! Vi har kanske inte pratats vid så mycket tidigare, men jag vet att jag alltid läste dina inlägg med gott resultat. Vill dock dementera att det är något fel på min livssituation, det är sedan länge överstökat. jag mår för övrigt bra, men "orkar" inte få fason på mitt lyssnande så som det en gång var. Men det kanske kommer. Som jag skrivit tidigare så kanske det är på väg iom att jag är här inne på forumet igen.
Gott att få besked att du inte råkat ut för något bestående elände.
Jag kom inte undan utan den lede Mr.P(arkinson) har slagit
klorna i min kropp men det tjänar ingenting till att gräma mig över vad jag inte längre kan göra, utan glädjas över vad jag fortfarande kan göra. och det är ju nästan allting fast det går långsamt och uthållighet saknas.
Naqref skrev:reeltoreel skrev: till "wolfie" här på forumet ( om han nu finns kvar här)
Jodå, han finns kvar även om man kan ana en intresseförskjutning där eftersom han bara skriver om grillar och liknande i övrigtdelen.
reeltoreel skrev:bensnake skrev:reeltoreel skrev:En sådan här står det å samlar damm http://i63.photobucket.com/albums/h157/ ... 447ebf.jpg
Det är en polskbyggd maskin, ( hand made ) en amplifon wl25. faktum är att den jag har är en prototyp, så den har inte ens ett serienummerKöpte den på en hifiträff av en farbror till "wolfie" här på forumet ( om han nu finns kvar här)
Wolfie skrev:reeltoreel skrev:bensnake skrev:reeltoreel skrev:En sådan här står det å samlar damm http://i63.photobucket.com/albums/h157/ ... 447ebf.jpg
Det är en polskbyggd maskin, ( hand made ) en amplifon wl25. faktum är att den jag har är en prototyp, så den har inte ens ett serienummerKöpte den på en hifiträff av en farbror till "wolfie" här på forumet ( om han nu finns kvar här)
Nog finns jag kvar här
En gång faktisktmedlem alltid faktisktmedlem
Precis en Amplifon WL25. Riktigt sköna rörisar det där.
Hjälpe min kusins far med dem ett tag på hobbybasis.
Han gjorde mycket affärer i Polen vid den tiden och eftersom vi båda var (Peter gick bort för 4 år sedan) ljudintresserade så tog han hem ett gäng stärkare från Amplifon.
Riktigt välbyggda rörisar det där
Jag tror att de har en distributör för Skandinavien idag.
Jag förmodar att din funkar klanderfritt fortfarande?
Hörde aldrig om att det var några problem med dem
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 31 gäster