http://translate.google.se/#en/sv/just% ... difference

Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Svante skrev:Thomas_A skrev:"precis noterbar skillnad"
"Precis märkbar skillnad" vore nog en bättre översättning, kanske?
Jag också! "Minsta märkbara skillnad" är mitt förslag. Men, det här begreppet är väl rätt gammalt, har det inte en vedertagen svensk översättning?
Objektivisten skrev:PerStromgren skrev:Svante skrev:Thomas_A skrev:"precis noterbar skillnad"
Jag också! "Minsta märkbara skillnad" är mitt förslag. Men, det här begreppet är väl rätt gammalt, har det inte en vedertagen svensk översättning?
På hittefåret?
PerStromgren skrev:Åkej, åkej. Jag tyckte att det var ett intressant samtal, tills vi åkte ner i JND-diket. Jo, jag hjälpte till, jag vet.
Ingen av herrarna som är villig att släpa upp sparken på vägen igen?
Laila skrev:DQ-20 skrev:.... Exempel: MoLt misslyckas med att detektera en apparat i F/E-lyssning och så gör Stereophile om studien på liknande sätt och lyckas detektera den.Vad ska man då tro?
/DQ-20
Att MoLts tekniksektion består av ett gäng odugliga charlataner alt. hade knäck i öronen
under lyssningen . . . typ?
DQ-20 skrev:Objektivisten skrev:PerStromgren skrev:Svante skrev:Thomas_A skrev:"precis noterbar skillnad"
På hittefåret?
Det fångar essensen men jag tror aldrig det kommer att bli vedertagen nomenklatur. Det är inte könsneutralt. Försök igen.
/DQ-20
Objektivisten skrev:PerStromgren skrev:Svante skrev:Thomas_A skrev:"precis noterbar skillnad"
På fitthåret?
Objektivisten skrev:Laila skrev:DQ-20 skrev:.... Exempel: MoLt misslyckas med att detektera en apparat i F/E-lyssning och så gör Stereophile om studien på liknande sätt och lyckas detektera den.Vad ska man då tro?
/DQ-20
Att MoLts tekniksektion består av ett gäng odugliga charlataner alt. hade knäck i öronen
Det här är ju inte ett helt osannolikt scenarium, och det skulle ju vara förödande för trovärdigheten i metoden.
DQ-20 skrev:Objektivisten skrev:PerStromgren skrev:Svante skrev:Thomas_A skrev:"precis noterbar skillnad"
På hittefåret?
Det fångar essensen men jag tror aldrig det kommer att bli vedertagen nomenklatur. Det är inte könsneutralt. Försök igen.
/DQ-20
petersteindl skrev::lol:Försök igen
Thomas_A skrev:petersteindl skrev::lol:Försök igen
Snygga bälten.
petersteindl skrev:Thomas_A skrev:petersteindl skrev::lol:Försök igen
Snygga bälten.
Du har klarat tröskelvärdet. Här får du.
Mvh
Peter
bensnake skrev:Objektivisten skrev:Laila skrev:DQ-20 skrev:.... Exempel: MoLt misslyckas med att detektera en apparat i F/E-lyssning och så gör Stereophile om studien på liknande sätt och lyckas detektera den.Vad ska man då tro?
/DQ-20
Det här är ju inte ett helt osannolikt scenarium, och det skulle ju vara förödande för trovärdigheten i metoden.
Jag har alltid hävdat att NAD 208 färgar klart hörbart men alltid fått förklarat för mig att jag har fel med hänvisning till just nolldetektion i LTS F/E-lyssningar. Känns som om jag skulle kunna få upprättelse här...
bensnake skrev:petersteindl skrev::lol:Försök igen
Jag har det! Hon har string på bilden till vänster!
Objektivisten skrev:din gamla radhuscasanova.
bensnake skrev:petersteindl skrev:Thomas_A skrev:petersteindl skrev::lol:Försök igen
Snygga bälten.
Du har klarat tröskelvärdet. Här får du.
Mvh
Peter
Du ser inte det jag ser, alltså?
hevi skrev:Skillnaden mellan mina syskons förehavanden och mitt är att mina förehavanden må följa vetenskapliga principer, men är samtidigt företagshemligheter -konkurrensfördelar.
Svante skrev:I brist på det tetset måste dock en utomstående värdera de två metoderna mot varandra. Vilket är bäst, LTS FE som inte hittar någon skillnad, trots att de har letat med ljus och lykta, eller ditt där du har lyssnat öppet och redovisar din upplevelse.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 27 gäster