I a f så var min tanke med omröstningen att det skulle vara intressant att veta av hur mer aktiva lyssnare föredrog att sitta i förhållande till ljudkällorna(högtalarna) vid musiklyssning!
Egentligen kräver den bakomliggande *frågan mer info än så för att besvaras helt men om vi inte kör en mer komplett enkät om lyssningsförhållandena så får jag nöja mig med ett kompromissartat svar, vilket är en god start kan jag lova!
Nåväl! Åter till frågan. Tanken var att fråga hur långt ni har till högtalarna från lyssningspositionen men eftersom det finns några omständigheter som gör att det blir mindre optimalt (exempelvis det faktum att många inte har ett så bra rum som de skulle vilja p g a saker som de inte rår över än som studier och liknande) så väljer jag att formulera frågan till hur långt ifrån högtalarna vill ni sitta vid seriös lyssning?
/ae
*Tanken var att få lite hum om hur de omedelbara reflexförhållandena råder hos ett större snitt av seriösa lyssnare för att man ska kunna beakta detta om man exempelvis vill tillverka högtalare eller göra inspelningar som passar bra att spelas upp i hemmamiljö.