Dessutom så tror jag att om man kan sätta upp ett genomförbart mål så är det den största moroten av alla och om man får som svar att det är många års hårda studier som gäller så tror jag att många blir avskräckta från att ens starta.
Att alla som söker kunskap verkligen klarar av att ta till sig denna vet vi ju inte är sant. Det är bara att kolla på andelen personer som startar utbildningar utan att slutföra dessa. Det kan vara allt från tid, till motivation som sätter stopp. Oavsett varför så kan inte alla bli experter på alla ämnen, men lite grundläggande kunskap kan man dock skaffa sig om ganska mycket om man så vill.
Jag skulle vilja sammanfatta det som att självklart är det bäst med utförliga och totalt omfattande kunskaper, men även grundläggande och något förenklade kunskaper är bättre än inga alls.
hm2 mitt tips till dig är att lägga dig på den nivå som passar dig. Vill du lära dig mer så har vi som du ser flertalet mycket duktiga personer i ämnet som kan ge dig tips på tyngre litteratur.
Lycka till