Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Sök på Smoothjazz på youtube så borde du få en skeppslast muzak där det gömmer sig allt från mässjazz (urk urk) till Paul Hardcastle (Yeah!).
hm2 skrev:finns det olika grader av mässjazz? typ som kanske sträcker sig från halvnormalt, till att ingen normal människa skulle lyssna på det hemma? har läst mycket skoj om den här musikgenren så förslå det mest "hardcore" ni vet om bara.
JB skrev:Mässjazz är musik som ingen orkar lyssna på förutom audiofiler eftersom den är skittråkig att lyssna på men låter bra.
*springer och gömmer sig*
Max_Headroom skrev:JB skrev:Mässjazz är musik som ingen orkar lyssna på förutom audiofiler eftersom den är skittråkig att lyssna på men låter bra.
Sanna ord. Så höll jag själv på i min mörka, audiofila period. Som tur var tillfrisknade jag. Men när jag höll på trodde jag på fullt allvar att det var vettigt.
hm2 skrev:vad hade jag gjort utan er egentligen?
RogerGustavsson skrev:Synd att bolaget ACT som många svenskar ligger på nästan alltid ska komprimera ljudet så, stumt och odynamiskt. Flera av t.ex. Nils Landgren's skivor är trista på det viset.
penke62 skrev:RogerGustavsson skrev:Synd att bolaget ACT som många svenskar ligger på nästan alltid ska komprimera ljudet så, stumt och odynamiskt. Flera av t.ex. Nils Landgren's skivor är trista på det viset.
Lyssna på bandet med samma namn i stället. Friskt på alla sätt och vis.
Max_Headroom skrev:penke62 skrev:RogerGustavsson skrev:Synd att bolaget ACT som många svenskar ligger på nästan alltid ska komprimera ljudet så, stumt och odynamiskt. Flera av t.ex. Nils Landgren's skivor är trista på det viset.
Lyssna på bandet med samma namn i stället. Friskt på alla sätt och vis.
Medhåll på båda!

JB skrev:Mässjazz är musik som ingen orkar lyssna på förutom audiofiler eftersom den är skittråkig att lyssna på men låter bra.
RogerGustavsson skrev:Synd att bolaget ACT som många svenskar ligger på nästan alltid ska komprimera ljudet så, stumt och odynamiskt. Flera av t.ex. Nils Landgren's skivor är trista på det viset.
Panelguy skrev:JB skrev:Mässjazz är musik som ingen orkar lyssna på förutom audiofiler eftersom den är skittråkig att lyssna på men låter bra.
Det gäller väl all musik där "svamparna" är ett typexempel på musik som ingen skulle lyssna på om basen inte lät mycket och imponerande.
Att så kallad mässjazz som Krall och Barber skulle låta bra på alla anläggningar är ju inte konstigare än att annan välinspelad musik låter bra även på en något enklare rigg.
Jansson skrev:
Mutti eller Pappi eller vad fan den nu heter.
phloam skrev:Jansson skrev:
Mutti eller Pappi eller vad fan den nu heter.
Infected Mushy....* eh, Mushroom = mässdisco
Ha en bra fredagskväll typer
hifikg skrev:Rammstein, Engel, borde fungera som mässmusik, om än inte mässjazz. Välartikulerad sång och hyfsat gles musik. Borde inte vara någon utmaning för någon anläggning att presentera på ett bra sätt, samtidigt som demonstratören kan framstå som lite mindre rumsren än alla andra och kanske få in en och annan lyssnare i sitt rum som annars hade vänt i dörren
Med det sagt tipsar jag om Miles Davis och Bitches Brew som Mässjazz, fast så pass "avancerad" att fler än de allra minst musikaliska skulle undvika det rummet. För den som ger sig tid och ger sig hän väntar en skön stund om anläggningen är hyfsat potent.
Användare som besöker denna kategori: radelius och 20 gäster