Moderator: Redaktörer
Bjorn_ skrev:Först, fan också!
Har hittat brum i mina basar. Setupen består av:
Hk990
Inuke3000dsp
Dac
När jag skruvar upp volymen på inuken har jag brus som hörs tydligt på lyssningsplats. Bruset kommer primärt från basarna men lyssnar man skitnoga så hörs det liiite från mellanregistret också men det är så pass lågt att jag kan leva med det.
Kopplar jag bort källan (sub out från hk) från inuken så försvinner det mesta bruset. Det finns kvar ett visst grundbrus men det kan jag leva med.
Klickar jag runt bland olika källor på hk:n så försvinner det mesta bruset när jag kommer till "processor" . Antar att jag då kopplar bort försteget i hk:n...
Är den paj eller?
Har för övrigt bypassat hk:ns el direkt till annat uttag, kopplat loss all annan el, stoppat en penna i fläkten på inuken (det låter lite som ett fläktljud men det kan vara inbillat, ganska hög frekvens)
Några tips?
Elfsberg skrev:Jag tror att nivån in i din iNuke är för låg. Jag kör 1000DSP till fyra ROY:ar och har inte höjt gain digitalt, tvärtom har jag sänkt med 5 db.
Om du måste höja gå in så har du s a s svag volym på källan, oavsett impedans elle volt i kablaget. Om du då måste höja gain blir bruset högre. 6 db gain blir således fyra gånger så högt brus, osv.
Givetvis kan det bero på något helt annat också.
Har du kollat volyminställningarna på din källa? Kör du genom dator så kolla alla program en gång extra..
Rätta mig gärna om jag har fel.
MattiasBGD skrev:Jag hade mycket brum och brus när ja körde inuke + onkyo 3007 hälften försvann när jag drog ur antennsladden ur väggen men det var ju ingen bra lösning. Det som löste problemet var en bit FK och 2st ringkabelskor så gjorde jag en förbindning mellan chassit på inuke och onkyo.
Den har jag dock inte behövt sen jag bytt till försteg-slutstegskombo istället för Onkyon.
MattiasBGD skrev:Jag hade mycket brum och brus när ja körde inuke + onkyo 3007 hälften försvann när jag drog ur antennsladden ur väggen men det var ju ingen bra lösning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster