Callisto skrev:Varför görs så få DVD spelare med balanserad utgång?
Som sagt oftast används inte de analoga utgångarna alls. I annat fall används kabellängder på typ 1m. Varför skulle man vilja ha balancerat?
Moderator: Redaktörer
Martin skrev:Callisto skrev:Varför görs så få DVD spelare med balanserad utgång?
Som sagt oftast används inte de analoga utgångarna alls. I annat fall används kabellängder på typ 1m. Varför skulle man vilja ha balancerat?
Detta för att ta upp allt skräp och förstärka det maximalt genom hela kedjan ända fram till högtalarna då? Är det inte bättre att diffa ut störningarna efter eventuella störningskänsliga delar tex kablar? Dessutom blir en helt balancerad lösning slöseri med komponenter som annars skulle kunna användas till att tex fördubbla uteffekten från förstärkaren. Men det kanske finns goda skäl för att använda balancerat vad vet jag. Jag kan inte se dem iaf.Callisto skrev:Martin skrev:Callisto skrev:Varför görs så få DVD spelare med balanserad utgång?
Ballat försteg där de lagt mer "krut" än via rca:n. Då kan man köra ballat genom hela kedjan för den delen också.
IngOehman skrev:I praktiken är, i de flesta fall, faktiskt den obalanserade överföringen (när båda alternativen finns) den bästa med avseende på lågt brus och låg distorsion.
Vh, iö
Blue skrev:Martin: "Blue: är det viktigt för dig?"
Om en viss produkt finns med på LTS rekommenderat-lista eller ej? Nej, det bryr jag mig inte särskilt mycket om (ungefär lika mycket som jag bryr mig om huruvida den får fyra eller fem stjärnor i What Hifi, uppskattningsvis).
Men att döma av vilka apparter som diskuteras mest på faktiskt.se verkar det vara tämligen intressant för ganska många här. Eller hur?
Mayro skrev:Om ni ändå sa att det var ett bra alternativ för den fattige att få en hyfsad dvd som lirar cd också..
Men men..Skratta får man i alla fall då man läser![]()
![]()
Morello skrev:Det där var verkligen en djuplodande analys du bjöd på Mayro.![]()
Mayro skrev:Morello skrev:Det där var verkligen en djuplodande analys du bjöd på Mayro.![]()
japp.. Det håller jag med omdjuplodande o troligen innehållande en hel del sanning också..
![]()
Bach.
Jag sa inte den var "så dålig"... Men däremot ifrågasätter man ju om LTS får nån slags avance på den då det endast rör sig om en hyfsat ok dvd som lirar cd också och inget mer..
Mayro skrev:över 400 inlägg o över 11000 besök.. för en sketen pioneer dvd![]()
O så säger man detta forum inte överhypar grejor utan har en sund vetenskaplig syn på hifi osv..![]()
![]()
Att bredd inte är styrkan här står nog helt solklart i alla fall...
Man börjar snart undra hur mycket betalt ni får på LTS för denna helt snurriga hype av en lusig dvdspelare...![]()
![]()
Om ni ändå sa att det var ett bra alternativ för den fattige att få en hyfsad dvd som lirar cd också..
Men men..Skratta får man i alla fall då man läser![]()
![]()
Mayro skrev:japp.. Det håller jag med om djuplodande o troligen innehållande en hel del sanning också..
Bach.
Jag sa inte den var "så dålig"... Men däremot ifrågasätter man ju om LTS får nån slags avance på den då det endast rör sig om en hyfsat ok dvd som lirar cd också och inget mer..
japp.. Det håller jag med om djuplodande o troligen innehållande en hel del sanning också..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster