Happy days

Det handlar om 12st av dessa:
http://medleysmusings.com/aura-sound-ns3-193-8a1/
och 4st av dessa:
http://www.parts-express.com/vifa-bc25s ... --264-1028
Det finns även de komponenter som krävs för att bygga detta filter, som är avsett för 152mm bred baffel, MTM, i 11L basreflex:

Problemet jag har är att jag inte kan bestämma vad jag ska göra med elementen. Ett alternativ är att bygga två par av de ovan nämnda 11L MTM men då får jag 4 basar "över". En annan ide jag har är att bygga ett par MTM enligt ovan, men som toppsektion i en golvare där en egen 25L kavitet får husera 4st basar per sida som jag driver och delar aktivt (har en receiver där jag kan koppla ifrån sub pre out till en ingång och dedikera den till zone 2 och där surround back högtalarutgångar alltså driver basarna direkt. Med toppar som small delas de aktivt neråt och basdelen filtreras och drivs även den direkt av receivern).
I det läget där toppdelen bara behöver spela till kanske 120Hz borde det funka med en mindre, sluten kavitet men jag har ingen aning om vilken volym som vore lämplig i det läget.
Nackdelen med det bygget är att högtalaren blir oanvändbar utan aktiv delning och drivning av basdelen.
Ytterligare ett alternativ är då att bygga 11L MTM i en separat låda, och ställa den på ytterligare en låda på 25L BR som huserar de 4 basarna. Fortfarande delad neråt när den används med basarna men där man kan plocka bort den och köra den fullregisters fristående med vilken drivning som helst.
Då får jag förvisso 2st diskanter över..så för att utnyttja alla element så kan jag även bygga ett par MMTMM frontar och ett par MTM att ha bak..men i en MMTMM har jag noll koll på filter osv.
Vill komma igång med detta, så tips, funderingar och all möjlig input emottages tacksamt.
Favvo-lösningen i mitt huvud är nog, så här långt, 11L BR MTM då jag har allt som behövs för att få ihop det, och sedan en 25L BR med 4st basar under som drivs och delas aktivt och som alltså inte behöver några andra komponenter än ett par extra anslutningsterminaler (har mängder med dämp) och eventuellt 4st extra 1200uF kondingar (en per bas-par) för att trycka ner frekvensresponsen dit man vill ha den.
Som sagt, alla idéer är välkomna. Skulle man t.ex få användbar output av 6st NS3 per sida i en OB? Vad hade NI, som kan detta, gjort med grejerna?