Jag har kollat på beg-marknaden men tycker mig se att det jag vill ha är en förbaskat stor investering(för en långtidssjukskriven), så av en slump så hamnade jag på thomanns hemsida efter att jag hittat ett icke avslutat DIY projekt för ca3000kr och tänkte kolla lämplig drivning.
Då hittade denna: http://www.thomann.de/se/the_box_ta18.htm
Ok den går väl inte riktigt så djupt som är önskvärt, men den värkar ju kunna gasa på med ett ordentligt ljudtryck och med lite efterdragning av alla skruvar skall den visst låta riktigt bra enligt sådana där musiker(men sådana är i rätt underliga överlag
Alternativet jag funnit är en cervin cslc15s tror jag den heter, dock spretar omdömena rätt vilt kring cervin nu för tiden så jag backade ur!(åker jag och lyssnar blir jag nog kär...i några dagar tills jag börjar genomskåda nyförälskelsen)
Och jag säger som alla oss män men liten --- att storleken inte är av betydelse, då jag tänkte gömma det bakom min tv...jo jag har en stor....tv!
Men går det att få en TA18 att gå under 35hz utan att vara ingenjör, eller "behövs" det ens?
Spl på 131db och 500w/wrms för 3600kr känns som ett klipp, och PAprylar brukar ju vara robusta så den borde hålla fint i hemmiljö där grannar sätter stopp för maximering av den.
Men kan den duga rent ljudmässigt?