Nattlorden skrev:robotno skrev:Nån som vet vad 208an kostade ny?
Har för mig att den var uppe på så mycket som 11-12,000 på slutet.
Trodde den gick lös på bra mycket mer. 11-12 000 tycker jag låter som ett kap.
När slutade de sälja den?
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:robotno skrev:Nån som vet vad 208an kostade ny?
Har för mig att den var uppe på så mycket som 11-12,000 på slutet.
robotno skrev:Trodde den gick lös på bra mycket mer. 11-12 000 tycker jag låter som ett kap.
När slutade de sälja den?
Elfsberg skrev:Det var mycket mer pengar "på den tiden".
robotno skrev:Jakten på ett skämtsamt inlägg tar rot. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag råkat trampa på några ömma tår.
Jag menar att kanske är det så att det blivit just en liten hype inom en viss "krets" att den är så jättebra. Ingen av ovan kommentar verkar mena detta direkt men lik förbannat går många på motangrepp vilket på något sätt bara stärker min tro om att det faktiskt råder en liten sekttrogenhet till ett visst märke eller modell. Har märkt att det liksom nästan hör till detta forum att missförstånden bara måste finnas med? Faktiskt.se kan jag på många sätt tycka vara unikt om just detta.
robotno skrev:@shifts, du tror inte att det kanske kan ligga lite i det jag säger ang popularitetsspridning inom en viss krets.? Jag menar dock inte att det för den skull måste vara av ondo. Jag själv kan erkänna att jag en gång i tiden helt sonika tyckt att man aldrig behöver gå en annan väg än just faktiskt Nad. Med det sagt vill jag åter en gång förtydliga att jag inte tror att ni andra här tycker det, för att slippa framtida missförstånd.
Robotno Skrev:
Till alla som blev röda och arga som bin... Det var menat lite som ett skämt... Reaktionen var väntad.![]()
robotno skrev:Jag menar att kanske är det så att det blivit just en liten hype inom en viss "krets" att den är så jättebra.
Nattlorden skrev:Elfsberg skrev:Det var mycket mer pengar "på den tiden".
13000 slutet av 92 blir 17500 idag via konsumentprisindex.
shifts skrev:shifts skrev:Det låter inte som en bra förklaring till varför den är populär här, men inte utomlands. Alla de där delarna är ju synliga där också.robotno skrev:Den är stor, den är tung, den ser skitfrän och muskelös ut. Den måste helt enkelt bara vara jättebäst. Förvisso är den ju helt ok också enligt min mening, men kanske inte gudarnas gåva till människan som vissa vill ha det till.
Beeump.
robotno skrev:Jakten på ett skämtsamt inlägg tar rot. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag råkat trampa på några ömma tår.![]()
Jag menar att kanske är det så att det blivit just en liten hype inom en viss "krets" att den är så jättebra. Ingen av ovan kommentar verkar mena detta direkt men lik förbannat går många på motangrepp vilket på något sätt bara stärker min tro om att det faktiskt råder en liten sekttrogenhet till ett visst märke eller modell. Har märkt att det liksom nästan hör till detta forum att missförstånden bara måste finnas med? Faktiskt.se kan jag på många sätt tycka vara unikt om just detta. Jag har själv ägt ett gäng olika Nadförstärkare, mest 5.1 historier med även en 116-216 kombi som jag fortfarande idag kan tycka var bland det trevligaste jag ägt. Jag har åtminstone det starkaste hifi:minnet efter den duon.
@shifts, du tror inte att det kanske kan ligga lite i det jag säger ang popularitetsspridning inom en viss krets.? Jag menar dock inte att det för den skull måste vara av ondo. Jag själv kan erkänna att jag en gång i tiden helt sonika tyckt att man aldrig behöver gå en annan väg än just faktiskt Nad. Med det sagt vill jag åter en gång förtydliga att jag inte tror att ni andra här tycker det, för att slippa framtida missförstånd.
Callisto skrev:Ett annat bra billigt steg är Adcom 555 mark II. De är nog i samma liga som 208:an. Någon som vet ifall LTS testat dem?
De är lite som NAD i kvalité men har mycket goda prestanda.
Nattlorden skrev:Elfsberg skrev:Det var mycket mer pengar "på den tiden".
robotno skrev:Reaktionen var väntad som sagt. dubbelsuck.
Att man då orkar skriva spaltmeter blir nästan trippelsuck. Men efter alla dessa reaktioner har jag inte lärt mig mer än att.... just det, det är Faktiskt.se jag skriver på. Kan vi en gång för alla tokinse att jag var LITE SKÄMTSAM när jag skrev inlägget.
Alla dessa påhopp bevisar egentligen bara vad detta forum handlar om i förlängningen. Men nu ska jag böja mig ner på knä och bocka för den stora frälsaren Herr Öhman och dra mig tillbaka för att titta på lite film med mina barn och skämmas för mina pinsamma inlägg. Fan det är så man vill spy.
hifikg skrev:robotno skrev:Reaktionen var väntad som sagt. dubbelsuck.
Att man då orkar skriva spaltmeter blir nästan trippelsuck. Men efter alla dessa reaktioner har jag inte lärt mig mer än att.... just det, det är Faktiskt.se jag skriver på. Kan vi en gång för alla tokinse att jag var LITE SKÄMTSAM när jag skrev inlägget.
Alla dessa påhopp bevisar egentligen bara vad detta forum handlar om i förlängningen. Men nu ska jag böja mig ner på knä och bocka för den stora frälsaren Herr Öhman och dra mig tillbaka för att titta på lite film med mina barn och skämmas för mina pinsamma inlägg. Fan det är så man vill spy.
Det är väl ingen som tagit dig på allvar? Varför tar du dig själv på så stort allvar?
rikkitikkitavi skrev:Nattlorden skrev:Elfsberg skrev:Det var mycket mer pengar "på den tiden".
KPI har ökat betydligt mer än så. 13000 år 1992 motsvarar ca 23000 idag enligt SCBs statistik.
(1992 , 232 och 2013 314 , ref 1980 = 100)
shifts skrev:Öh, vad hände här egentligen? Hur kunde det där bli utgången?
hifikg skrev:Robotno blev nog inte tillräckligt påhoppad, så hen hittade på lite påhopp i sitt huvve o skruvade upp dem till enorma proportioner. Själv blir jag, oftast, glad när någon ids svara på något jag skriver.
IngOehman skrev:hifikg skrev:Robotno blev nog inte tillräckligt påhoppad, så hen hittade på lite påhopp i sitt huvve o skruvade upp dem till enorma proportioner. Själv blir jag, oftast, glad när någon ids svara på något jag skriver.
Sympatisk inställning.
Det är kul att vara hörd. Ett inlägg som någon svarar på, visar att det har blivit läst och
förhoppningsvis reflekterat över. Då har skrivandet av inlägget fått en mening.
Jag delar din inställning.
Men visst finns det gränser.
Om någon t ex är entusiastisk över en apparat på helt sakliga grunder (skäl som vem som
helst kan undersöka och bilda sig egna uppfattningar om), och det finns många andra som
gillar apparaten också, kanske av samma skäl, och de får sin entusiasm kommenterad med
att det måste vara en "hype", ett "sekttroende", en "viss krets" och "populäritetsspridning"...
så kanske det inte är lika kul?
Vh, iö
IngOehman skrev:hifikg skrev:Robotno blev nog inte tillräckligt påhoppad, så hen hittade på lite påhopp i sitt huvve o skruvade upp dem till enorma proportioner. Själv blir jag, oftast, glad när någon ids svara på något jag skriver.
Sympatisk inställning.
Det är kul att vara hörd. Ett inlägg som någon svarar på, visar att det har blivit läst och
förhoppningsvis reflekterat över. Då har skrivandet av inlägget fått en mening.
Jag delar din inställning.
Men visst finns det gränser.
Om någon t ex är entusiastisk över en apparat på helt sakliga grunder (skäl som vem som
helst kan undersöka och bilda sig egna uppfattningar om), och det finns många andra som
gillar apparaten också, kanske av samma skäl, och de får sin entusiasm kommenterad med
att det måste vara en "hype", ett "sekttroende", en "viss krets" och "populäritetsspridning"...
så kanske det inte är lika kul?
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster