rikkitikkitavi skrev:Nattlorden skrev:
(314/232)*13000=17594,8276
haha, hur fanken fick jag det till 23000? Jag måste ha slagit in fel siffror helt enkelt.
Kanske du inte hade basen 10 på ditt talsystem?

Moderator: Redaktörer
rikkitikkitavi skrev:Nattlorden skrev:
haha, hur fanken fick jag det till 23000? Jag måste ha slagit in fel siffror helt enkelt.
rikkitikkitavi skrev:aisopos skrev:Om man skulle plocka ihop grejer för att bygga en NAD208 själv, helt enligt ritningar, som hobbyprojekt... Vad skulle det gå loss på tro?
Jag, Lazyworm och några andra spånade loss om detta för något år sedan eller så i en tråd. tyvärr får du inte bättre svar än så från mig för mitt minne är oändligt mycket sämre än Paas sökkapacitetEller din egen såklart.
Jag hare varit sugen att bygga förutom att vissa av slutstegstrissorna är svåra att hitta (tillverkas ej längre) men man kan nog ta vilken mosfetswitch med liknande prestanda så löser det sig.
(rätt typ, tror det heter depletion mode men 99,99% av alla mosfetar är av denna typ)
Böket ligger nog mest i kretskortslayouten.
För övrigt håller jag med Charles the twelf. Orka bråka om småsaker. Tror alla är rätt klara på vad som menades och att ingen menade något annat.
rikkitikkitavi skrev:Jag, Lazyworm och några andra spånade loss om detta för något år sedan eller så i en tråd. tyvärr får du inte bättre svar än så från mig för mitt minne är oändligt mycket sämre än Paas sökkapacitetEller din egen såklart.
Jag hare varit sugen att bygga förutom att vissa av slutstegstrissorna är svåra att hitta (tillverkas ej längre) men man kan nog ta vilken mosfetswitch med liknande prestanda så löser det sig.
(rätt typ, tror det heter depletion mode men 99,99% av alla mosfetar är av denna typ)
Böket ligger nog mest i kretskortslayouten.
Tony skrev:rikkitikkitavi skrev:Nattlorden skrev:
Kanske du inte hade basen 10 på ditt talsystem?
rikkitikkitavi skrev:Tony skrev:Kanske du inte hade basen 10 på ditt talsystem?
Jag är good loudness, har alltid basen på 10
KarlXII skrev:Hur orkar ni? Ärligt?
hevi skrev:KarlXII skrev:Hur orkar ni? Ärligt?
Själv kör jag en diet av varsamt nypressad grön juice på morgonen, gjord av de skiraste små gröna blad och di sköraste små frukter du kan tänka dig -rent klorofyll och näring i sin renaste form...och sen häver jag i mig en riktig jävla hexblandning av de krossade högpotenta centralstimulerande läkemedel jag kan få tag på för dagen, upplösta i aceton, och sen är det bara att logga in på faktiskt.se
PerStromgren skrev:boom skrev:PerStromgren skrev:De som vill ha prestanda som NAD208 verkar kunna få det för 40k i form av en HA27:a. I alla fall om man ska tro MoLT, och det ska man nog.
Då man inte har molt vad skrevs det om amp 27
Helt transparent i F/E-lyssning med LTS konstlast. Ca 2x500W i 8 ohm, tål 2 ohm och lämnar effekt därefter. Kan bryggas.
sky_eye skrev:PerStromgren skrev:Komorok skrev:Nej, det stod ingenstans att den är transparent. Det stod nog något i stil med att lyssningspanelen inte lyckades detektera den med statistisk signifikans.
Sant, men det är min tes så länge. När den motbevisas så lovar jag att komma tillbaka hit och redigera mitt inlägg.
Om du vill hävda att den är helt transparent så gör det, men det är fel att säga att någon annan skrivit så om de inte gjort det.
PerStromgren skrev:Jag tror inte att någon här missuppfattade det jag skrev. Ingen.
Att det går fint att missuppfatta om man så önskar, är det däremot ingen som helst tvekan om. Det är en rätt spridd hobby vi har här på faktiskt.
sky_eye skrev:PerStromgren skrev:Jag tror inte att någon här missuppfattade det jag skrev. Ingen.
Att det går fint att missuppfatta om man så önskar, är det däremot ingen som helst tvekan om. Det är en rätt spridd hobby vi har här på faktiskt.
Tja, det du skrev var ju inte sant.
PerStromgren skrev:sky_eye skrev:PerStromgren skrev:Jag tror inte att någon här missuppfattade det jag skrev. Ingen.
Tja, det du skrev var ju inte sant.
Exakt hur uppfattade du det, då? ...
sky_eye skrev:Jag uppfattade det du skrev som att testpanelen påstått att steget är helt transparent.
PerStromgren skrev:sky_eye skrev:Jag uppfattade det du skrev som att testpanelen påstått att steget är helt transparent.
Men det är ju aldrig sant, eller hur?
Menar du alltså att jag beskyllt panelen för att ljuga? Är det där skon klämmer?
PerStromgren skrev:sky_eye skrev:Jag uppfattade det du skrev som att testpanelen påstått att steget är helt transparent.
Menar du alltså att jag beskyllt panelen för att ljuga? Är det där skon klämmer?
IngOehman skrev:Att formulera sig så är vetenskapligt pinsamt. Dragande av sådana slutsatser
är helt otilllåtet eftersom det strider mot den första vetenskapliga tesen.
Vh, iö
Tusk skrev:IngOehman skrev:Att formulera sig så är vetenskapligt pinsamt. Dragande av sådana slutsatser
Vh, iö
Jag har sett att Du (IÖ) i flera trådar har hänvisat till "den första vetenskapliga tesen". När jag googlar detta hittar jag bara trådar från faktiskt.se - var kommer denna tes ifrån/vem har formulerat den?
Frutti skrev:En sak som är bra med att 208:an är så vanlig och går sönder så ofta är att det finns serviceställen här i landet där folk har reparerat 208:or i den grad att de kan göra det i sömnen fram till pension. På så vis blir den smidig att underhålla. Man får sätta av någon femhundring om året bara så har man en ganska billig evighetsmaskin (så länge inte det riktigt dyra i den går sönder)
KorkSniff skrev:.....
Jag ställer mig frågande till om kvaliteten verkligen så dålig som ryktet ger gällande?!?!?
Och alla dessa reparatörer, har du möjligen tips på någon nära Östersund? -En av mina 208or slocknade häromdan...
Tusk skrev:IngOehman skrev:Att formulera sig så är vetenskapligt pinsamt. Dragande av sådana slutsatser
Vh, iö
Jag har sett att Du (IÖ) i flera trådar har hänvisat till "den första vetenskapliga tesen". När jag googlar detta hittar jag bara trådar från faktiskt.se - var kommer denna tes ifrån/vem har formulerat den?
Frutti skrev:En sak som är bra med att 208:an är så vanlig och går sönder så ofta är att det finns serviceställen här i landet där folk har reparerat 208:or i den grad att de kan göra det i sömnen fram till pension. På så vis blir den smidig att underhålla. Man får sätta av någon femhundring om året bara så har man en ganska billig evighetsmaskin (så länge inte det riktigt dyra i den går sönder)
PerStromgren skrev:Jag tror inte att någon här missuppfattade det jag skrev. Ingen.
Vh, iö
PerStromgren skrev:Javisst ja,så dum jag är. Jag borde inte använt T-ordet.
Tack, Michael!
Användare som besöker denna kategori: Conny och 35 gäster