Jag plastade ihop två lager kolfiber. Dom sattes i press under härdningen.
Då fick jag ett sånt här tunt ark kolfiber.

Nu klippte jag bort kanterna och sen tejpade jag fast kolfibern på en mdf-skiva för att kunna fräsa ett spår i den.

Sen strök jag att lager plast på baksidan och pressade ihop den med Amp-platen.
Spåret jag fräste är för att ventilera lådan. Det blir inte mycket ventilation, men jag har spelat högt och länge med förstärkaren utan att den blir det minsta varm, så det ska nog inte vara nått problem.
Spåret blev lite snett av nån anledning som jag inte förstår, men jag ska måla plåten svart sen så då ska det väl inte synas så mycket. Och dessutom är det ju på baksidan!
Sen slipade jag till kanterna så den passade i lådan.
Jag satt och funderade på vad jag skulle ha för front på högtalaren igår kväll. Då hittade jag det här på biltema, så det jag bara att fara dit och handla!

Jag klippte ut en bit som var nån cm större än fronten på högtalaren och sen gjorde jag en mdf-bit som lämnade ca 3mm runt om i baffeln. Sen la jag nätet på högtalaren och mdfen på gallret. Därefter tog jag två skruvtvingar och pressade ner mdfen mot högtalaren.

Jag tog upp mdfen och nätet.

Sen klippte jag bort det överblivna med en avbitar-tång. Nätet var inte riktigt utpressat mot kanterna överallt, så jag la ner nätet i högtalaren igen och knackade till det lite med några träklossar och en hammare.
Resultatet blev över all förväntan!

Jag trodde att jag skulle få göra om några gånger innan jag var nöjd, men det blev bra på första försöket!