Moderator: Redaktörer
xeizo skrev:Men var The King egentligen en så bra sångare? Han var ju bara den första vitingen som sjöng svarta låtar och så dansade han snuskigt![]()
Bra scenshow hade han, och ett av världens absolut bästa kompband när det begav sig. Och grymt galna fans![]()
Men nog var han överskattad musikaliskt sett, Eilert Pilarm är väl minst lika bra![]()
Men Elvis gjorde ju aldrig nån låt? Shocked
Ja om du inte tycker att han var en bra sångare
xeizo skrev:Om Beatles svängde? Tja, på sitt sätt. Ringo Starrs rytmer var väl unika om någotMen låtar som Back In The U.S.S.R, Helter Skelter och While My Guitar Gently Sleeps har skön rock/blues-känsla. Men dom flesta Beatles-låtar har mer Beatles-känsla än traditionell rock/blues-dito. Det är bla därför dom är unika
Flint skrev:Både Stones och Beatles hade som jag ser det bra trummisar som bara gjorde det dom skulle och inget mer vilket lämnar bra utrymme för de andra. Trummisar har ofta annars en sjuhelvetes lust att spela sönder allt.
viktor skrev: Idag dröjer det flera år mellan släppen utan att man egentligen hör någon utveckling, jag tänker på grupper som Coldplay, Teenage Fanclub, Texas, Oasis...
BACH skrev:Det kanske är att ta i om man säger "musikhistoriens mest överskattade popelände", jag menar det finns ju så otroligt mycket skräpmusik, men det är klart, de har sålt fasligt många skivor![]()
Personligen är jag inte heller särskilt imponerad!![]()
Den jag verkligen tycker är otroligt bra det är Elvis Presley!
Jag är rätt förtjust i ABBA´s musik också för den delen.
Vh
Flint skrev:Var Beatles verkligen bra?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster