Aerob skrev:darkg skrev:Om nu engelsmännen bidrar kommer de väl att vilja ha synpunkter också, vilket nog kan befaras fucka up framåtskridandet. Eventuell inbjudan till dem att bidra bör därför formuleras rätt. De har rätt att betala, inte tycka

Jag håller med, detsamma för andra forum. Vi har jobbat för det här länge nog, fler kockar i grytan nu skulle vara ett baksteg. När elementet däremot är färdigt så finns det som jag ser inga hinder för att fler än faktiskt-medlemmar deltar, det gynnar ju oss alla.
Den största skillnaden mellan en engelsman och en svensk är väl vilken sida av vägen de kör på.
Hade ni kunnat tänka er att sponsra klippel-test av ett super intressant element utvecklat av engelsmän tex?
Hur ställer ni er till om de reggar sig på forat sponsrar o kommer med åsikter? Ska ni skita i det då med?
Hur vet ni att de inte är mer kompetenta än de som specar elementet här?
Varför detta revirpinkeri?
Det känns lite som om denna 15" utgår ifrån ett IÖ citat där han skrivit att om man vill linkwitz transforma en bas bör den ha lågt qts o lågt Le.
Nu är det nog nästan ingen på faktiskt som kommer att göra LT iofs.
Och om man nu ska ha lågt qts och lågt le för att spela infra , varför säger databladet från madisound ang prof-x att le är 3mH och qts 0.38?
Ino hade väl haft ett special infra element om de värdena vore halvbra för lågbas? Han gör ju bara saker så bra han kan och precis såsom han vill ha dem menar jag.
Kanske någon engelsman har svaret på det? inte vet jag.