kanske det där motståndet på tex 100 ohm skulle göra att opampen lastades med det pluss lurarna, men så funkar det alltså inte?
Jo, det funkar precis så. Motståndet gör att det funkar med lågohmiga lurar. En CMOY är dock en väldigt enkel förstärkare, så förvänta dig inte att den skall prestera underverk.
En enda BUF634 kostar mer än alla komponenterna i en CMOY, så i original CMOY:en är en BUF634 inte rimlig kostnadsmässigt.
Börja med R5 innan du kastar ut pengar på att beställa BUF634 kretsar. Tänkt på att du behöver minst en BUF634 per kanal.
#1: Vad är det för sorts jordning, chassie, eller såndär viruell eller vad det heter?
Jordning av chassi är bra för att undvika störningar, men är oftast inte så viktigt när du kör bärbara apparater drivna av batterier. De flesta komerciella mp3 spelare har plastchassi och funkar ändå bra.
Virtuell jord används när du har enkel matning (tex från ett 9V batteri) och behöver positiv och negativ spänning. Då skapar man en "fusk" jord punkt, oftast mitt emellan 0V och V+. Dvs från ett 9V batteri får man då +4.5V, Virual GND, -4.5V.
#2: Skulle det gå bra att använda en opa2134 i stället för två opa132?
Ja. 1st OPA2134 är det vanligaste att använda i en CMOY.
#3: Jag gissar att V+ och V- är var strömförsörjningen ska kopplas in, stämmer det? Om man då använder två buf634, parallelkopplar man då V+ respektive V- från de båda buffrarna?
Det är lätt att man pratar äpplen och päron här. Länka gärna till det krets-schemat som du har tänkt använda och referera till specifika punkter, helst med bild(er).
Ja. Men vad använder du nu? Du har tydligen något som låter, så nägon form av strömförsörjning har du redan. Ta en sak i taget. Jag tror inte att det är strömförsörjningen som gör att det låter illa nu.