Komorok skrev:Jaha, då behöver man alltså förklara exakt vad man själv menar med prestanda, för att inte bli tolkad och missförstådd.
Med prestanda menar jag inte bara effekt. Det handlar om att slutsteget skall ha låg distorsion, stor bandbredd, vara ohörbart färgande, konstruerat för att samarbeta bra med försteget och vettigt konstruerade högtalare. Så tänkte jag att valet "prestanda" betydde i omröstningen.
Mig veterligen finns inget rörsteg som klarar det som mina trissesteg klarar och absolut inte till det pris mina trissesteg betingade. Skulle de klara det och kosta jämförligt mycket så hade utseendet fått styra, men som läget är så är det ju walk over.
Jag har riktigt stor respekt för ditt bygge. Innehåller ju många dimensioner. Och har som sagt inga ambitoner att få dig att ändra ditt bygge i något avseende. Värdet, för dig och oss andra, är ju att det är din anläggning där du försökt skapa något intressant.
Men om du frågade mig vad skall jag då prova för röranläggning. Här en förstärkare med KT90 rör. Den är möjlig att bryggkoppla och kan då leverera 140 watt vad jag förstår i klass A.
http://www.akkelisaudio.com/forstarkare ... r-899.htmlJag har hört dem bryggkopplade hängandes på ett par riktigt dyra Focaler. Brutalt är nog förnamnet. Kan också då återge exempelvis regn som ingen annat jag hört.
Jag har ju inte hört allt. Men brutaliteten var det värsta jag hört.
Kostar ju utanför min nuvarande budget som jag istället lägger på vinyl, mat och vin och andra livsnödvändiga varor som nya kablar, rör, vingar, monopu, skivspelare m m.

Men kommer säkert att prova ett par KT100 (94) rör. För att se om min anläggning kan vinna något på detta. Men inte forskat i i detta. Ännu.