Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
NirreFirre skrev:Jag sitter här med ett par OA-12or (snart med CT62or) och ska till att byta till "bas med gummikant" och vill gärna hjälpa till om det kan klarlägga vad de alternativ man har idag faktiskt resulterar i. Vore ju tråkigt om B65oa-II, eller ett av de där SEAS elementen det pratats om, ger ett sämre mät- och/eller lyssningsresultat (överlag) än att kanta om de befintliga.
Alltså, jag bor i Stockholm och kan tänka mig att köpa in 2-3 element (kanske går med öppet köp hos HiFikit?) men saknar högkvalitativ mätutrustning och kunskap om kontrollerade mätningar så där skulle man kanske kunna samarbeta? PMa gärna så byter vi nummer om intresse finns i sommar.
NirreFirre skrev:Tack för input och erbjudandet Ingvar, jag ringer dig när jag fått svar från HiFikit.
Skulle dock ha nämnt att de ersättnings-SC165 som gett upp är, enligt grafpro, tveksam kvalité och kanske inte ens vettiga att kanta om (833413)..
NirreFirre skrev:Precis det vi undrar och behöver ytterligare kunskap om är tydligt ovan; grafpros simuleringar och närfältsmätningar utan baffel på B65oa-II ger ett omdöme:
"..inte särskilt passande som ersättare för SC165 i de större lådorna, bäst i OD11. Det är överhuvudtaget inte en SC165-variant."
NirreFirre skrev:Detta står ju i stark kontrast till Ingvars rekommendation, som troligen mätt lite mer (som i "på olika sätt") på detta element [emoji6]
Väljer nog också mer tidsbeständighet framför originalskick. Det lutar ju åt T22or men tänkte temporärmontera de CT62or jag ju redan har först för att bilda sig en uppfattning om hur Carlssonljudet fungerar hos mig med min musik- och ljudtryckssmak innan jag investerar.
bootstrap skrev:Bumpelibump.
Sommarvärmen har lagt satori projektet på is förmodar jag men snart kanske det kommer nya tag?
Någon kanske redan har uppgraderat sina (Någon kanske till och med har två b65oaii över nu?)
BosseS skrev:Kul att det blev en sådan skillnad med oinspelade element. Tyder då på att Satori MW16P faktiskt låter ett par gånger bättre än B65oa-II.
IngOehman skrev:Vad är sommaris?
Vh, iö
grafpro skrev:Riktigt - den is som sommarvärmen lagt projektet på börjar smälta (Öhhh...).
IngOehman skrev:Vad är sommaris?
Vh, iö
data_foggen skrev::D
momus skrev:Basen? Jo den fanns där. ”En masse”. Och med en snärt som jag inte hört tidigare. Och nu går det dessutom att skilja på bas och bas. Basen försvann alltså inte trots farhågorna.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster