Kaha skrev:Alexi skrev:Är i djup chock just nu! Jag har en diger vinylsamling de flesta av skivorna fick jag av en granne som ville slänga dem. Jag har genom åren sorter och gått igenom de flesta men finns mycket obskyrt å udda saker jag inte satt mig in i, promoskivor privata pressningar etc. Har precis gjort om lite i lyssningsrummet så hade burit ut endel av vinylen, nu när jag sätter tillbaka den så kikar jag igenom dem lite å ser vad jag har. En av skivorna tänker jag först... Hm denna måste ligga i fel fodral en ABBA skiva, men i ett anonymt blått fodral. Kikar närmare å ser att det är blå vinyl också... Coolt!
Googlar lite snabbt och får fram att det är en outgiven ABBA skiva som bara pressades i 50ex. värd VÄLDIGT MYCKET!
Tror jag ska ägna helgen åt att gå igenom mina skivor!
Ett tips om du vill få en snabb värdering på din skivsamling är att skapa ett konto och lägga in dem på Discogs
De har nästan allt som är utgivet och priser på väldigt mycket.
(Själv upptäckte jag att en P J Harvey platta som jag inte gillar särskilt mycket tydligen skulle vara värd uppåt 1200kr)
Tack jo jag har börjat, men det kommer ta ett bra tag att få in allt. Flera av mina skivor finns inte på Discogs dock