Aerob skrev:Fick mail från Mark idag, elementet ligger på testbänken denna veckan och resultat bör dyka upp till helgen.
Spännande!
Moderator: Redaktörer
Aerob skrev:Fick mail från Mark idag, elementet ligger på testbänken denna veckan och resultat bör dyka upp till helgen.
AndersD skrev:Aerob skrev:Fick mail från Mark idag, elementet ligger på testbänken denna veckan och resultat bör dyka upp till helgen.
Spännande!
schmutziger skrev:AndersD skrev:Aerob skrev:Fick mail från Mark idag, elementet ligger på testbänken denna veckan och resultat bör dyka upp till helgen.
Spännande!
+1
En liten undring:
Finns här någon konsensus om vad som är ett tillräckligt bra resultat? Eller litar vi på konstruktören här?
MattiasBGD skrev:Görs ett test med elementet i en tänkt sluten lådvolym förutom bänktest utav motorn?
AndersD skrev:schmutziger skrev:+1
En liten undring:
Finns här någon konsensus om vad som är ett tillräckligt bra resultat? Eller litar vi på konstruktören här?
Konsensus, här på faktiskt?![]()
![]()
AndersD skrev:Initialt kan jag tänka mig att det uppstår en diskussion som ger antingen ett godkännande eller en önskan att gå tillbaka till ritbordet. Efter detta är det väl upp till var och en att bedöma om man fortfarande vill vara med.
jag skulle tycka det vore mer intressant om han kommenterade dem själv utan våra frågor. Det visar mer på hans ambitioner när han designar detta element. Tycker han det är bra eller dåliga resultat?MattiasBGD skrev:Ska bli intressant att se vilka frågor du ställt och hur dom blir besvarade.
Jag väljer att mer se det som resultatet av test av en första prototyp. Men jag håller med om att just denna prototyp är en bit ifrån målbilden.MagnusÖstberg skrev:Jag undrar om målbilden för elementet har ändrats, men att jag inte riktigt hängt med i svängarna..
darkg skrev:Hur intressanta jämfört med annat blir dessa för icke infra-bruk?
Looking at the dotted-line of Fig. 8a, one can see that the dependence of the force factor Bl on the displacement leads to quite consequent intermodulation distortions. The level of the first intermodulation component is 22 dB lower than the fundamental at 513 Hz. This phenomenon is amplified at low frequencies and when the frequencies of the two-tone signal are close to each other (Fig. 8b). Adding the production of harmonic distortion, one can understand that the nonuniform Bl(x ) is a great source of intermodulation distortions.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster