Kalejdokom skrev:Nu har jag läst ditt inlägg fyra gånger men förstår inte vad du har idag och vad du vill byta till och hur. Vad är det för slutsteg, hur är de kopplade, har du subb/ar idag eller tänker du skaffa, hur många o.s.v. Bra om du kan utveckla dina tankar lite och formulera tydligare frågor, så får du nog bättre svar (än inga alls...).
Jag ber om ursäkt. Här kommer en bättre förklaring !
Jag har en STR-DA3200ES varifrån jag kör pre-out för front right och left till en minidsp, minidsp´n delar vid 80hz med lite peq till ett par profundus Y-2 som drivs av ett behringer EP-4000 samt en Shanling A300 som driver ett par OA-51LE2. Om jag nu vill driva min OA-51LE2 genom hemmabiorecievern istället för den stora klumpen Shanling A300, kan jag inte använda pre-out och måste därför köra basarna via LFE kanalen och dela mina OA-51or via hemmabiorecievern istället för mini-dpsn.
Frågan är då, eftersom basarna går i mono. Om jag går miste om någonting och hur det förändras rent ljudmässigt.
Jag vet att riktningskänslighet för hörseln under 80 hz inte är bra. Så kommer det bli någon skillnad ?
Vad skiljer stereosignalen med mixad LFE mot ren LFE kanal ?
Ursäkta mitt röriga inlägg hoppas detta klargör lite.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."