Alexi skrev:Svante skrev:...en inkompatibilitet mellan vad red har för krav på en artikel och vad Ingvar har för krav på att få göra.
Jag skulle vilja förtydliga att kraven Svante nämner bara handlar om så enkla saker som typsnitt, teckenstorlek och spaltindelning.
Lögn. Väldigt förvånad över att se dig påstå detta. Det stämmer inte med vad jag tror om dig. Enda förklaringen är om någon har ljugit för dig.
Det har handlat om helt andra saker och inte de tre saker du nämner överhuvudtaget. Mina artiklar har blivit refuserade på grund av att Pekka tycker de skall vara annorlunda formulerade eller att det skall stå andra saker i dem. Min uppfattning är att en artikel jag skriver under inte bör formuleras av varken Pekka eller någon annan, men jag lyssnar alltid på vad folk säger.
En god redaktör bör för skribenterna vara som en god läkare är för sina patienter - finnas till för att hjälpa, inte för att tvinga.
Nu har jag inte läst MoLt i princip alls de senaste åren, men då jag slutade var det den gråaste och tristaste uppsyn jag någonsin sett i något tidskrift. Läsovänlig är bara förnamnet.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).