Morello skrev:IngOehman skrev:Din religion är ateistens. Din tro och övertygelse är på ickigheten. Och du har I ALLRA HÖGSTA GRAD i denna tråd förespråkat flerkardelig kabel - på religiösa grunder.
Vh, iö
Nej, jag har nämnt att den har uppenbara fördelar jämfört med EKK och jag vill påminna om att varken du eller någon annan har visat att EKK har någon ljudmässig fördel, men likväl fortsätter pratet om tvärimpedansmodulation, vilket folk uppenbarligen tolkar som att det de facto föreligger en hörbar skillnad.
De som hittills pratat om tvärimpedansmodulation saknar helt sonika "kött på benen" eftersom man inte kan visa någon studie som talar för EKK-kabelns fördel. Inte en endaste och alla som undersökt kablar av olika sorter vet hur ohyggligt svårt det är att mäta sig fram till några olinjäriteter. Därmed inte sagt att sådana finns, men man kan sluta sig till att de är många tiopotenser under hörtröskeln.
Snälla, sluta anklaga folk för att vara religiösa!
Hela det där inlägget var ju religiöst. Du mässar.
Och du mässar baserat på din tro och övertygelse att det inte kan ha någon betydelse. Du är religiös på samma sätt som en ateist som förnekar gud är det. De är ofta lika hårt agiterande och känslomässigt engagerade. De gör allt för att andra skall tro om de själva gör.
Jag hoppas du inte uppfattat att jag påstått att din religiositet har av gudadyrkande slag. Den hittar vi bland dyrkabelförespråkarna.
Min uppfattning är att båda lägren har fel, och att de är mera lika varandra än de vill tro. Jag är agnostiker - med avseende på allting som det inte finns något skäl att ha en uppfattning om. Då lämnar jag det öppet. Och jag låter folk tro vad de vill. Kan jag bidra med fakta så gör jag det, och det är vad jag gjort i EKK- kontra flerkardel-fallet. Alla jag har skrivit är sant, och inget jag skrivit är spekulativt med avsikt att få någon att tro något annat än det som det finns skäl att tro, sådant som vilar på fakta.
Vh, iö