Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev: i min sunkiga laptop, men ändå.
Tycker de låter rätt så olika, i diskanten (basen hörs inte överhuvudtaget i min laptop, nivån faller illa under 1000 Hz!).
Allt sagt med reservation för att jag lyssnar i en laptop och har lite brådis så jag har inte lyssnat blindt. Det går inte att utesluta att jag inbillar mig alltihopa.
Vh, iö
Morello skrev:Givetvis, men prorammaterial per se låter för grisigt (samt saknar nästan hela basregistret) för att man ska höra små skillnader.
RogerJoensson skrev:Eller ska jag förvänta mig beska kommentarer ang låtvalet då med?
...
Morello skrev:Förstår bara inte att du blev så upprörd över min kritik mot låten i testet.
Stranne skrev:Jag har lyssnat ett par ggr i mina Sennheiser Momentum pluggade direkt till hörlursuttaget på min laptop.
RogerJoensson skrev:Morello skrev:Förstår bara inte att du blev så upprörd över min kritik mot låten i testet.
Du undviker svara på frågor och förslag, men fortsätter upprepa samma gnäll. Som om jag inte föstod budskapet första gången. Du har rätt att tycka att låten jag lade upp låter skit, att den nästan helt saknar bas och att det inte går att få mycket vettigt ur lyssningjämförelsen. Jag vet och jag tror de andra också har nåtts av buskapet. Du behöver inte upprepa det.
Nu kom jag med en fråga innan jag valde musiken. Ungefär samma fråga som jag ställde tidigare. -Svarade du på det? -Nej. -Hur ska jag tolka det?
RogerJoensson skrev:Morello skrev:Förstår bara inte att du blev så upprörd över min kritik mot låten i testet.
Du undviker svara på frågor och förslag, men fortsätter upprepa samma gnäll. Som om jag inte föstod budskapet första gången. Du har rätt att tycka att låten jag lade upp låter skit, att den nästan helt saknar bas och att det inte går att få mycket vettigt ur lyssningjämförelsen. Jag vet och jag tror de andra också har nåtts av buskapet. Du behöver inte upprepa det.
Nu kom jag med en fråga innan jag valde musiken. Ungefär samma fråga som jag ställde tidigare. -Svarade du på det? -Nej. -Hur ska jag tolka det?
Morello skrev:Vad menas? HD650 har en impedans om flera hundra ohm - blir det inte tillräckligt starkt menar du?
2-ch skrev:Det finns många här som är fena på hur tester ska genomföras för att vara "giltiga"
Själv tillhör jag dock inte den skaran, så några handfasta tips från mig blir det inte.
Däremot hejar jag på alla som faktiskt försöker och gör något.
Sen kan allt bättras på och pustas till. Så är det, men att få alla nöjda liksom går knappt.
Det är spelets regler och det får man ta när man lägger upp en test.
För övrigt finns väl blind A/B test färdig i Foobar, kanske den skulle vara användbar.
Morello skrev:Vad jag menar är att HD650 är en avsevärt snällare last än typiska junklurar som medföljer en telefon etc., så din dator kommer högst sannolikt att prestera bättre.
Morello skrev:RogerJoensson skrev:
Filerna finns i trådens första inlägg, så jag förstår ingenting.
RogerJoensson skrev:Duger något från Donald Fagens "Nightfly"?
sprudel skrev:Koss Porta Pro via sunkig laptop?
RogerJoensson skrev:Duger något från Donald Fagens "Nightfly"? Eller är det för sketet ljudmässigt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster