PSD-Lite, Baffle Designer, egentligen samma sak här, vissa märkligheter finns men för mig så uppväger enkelheten och kopplingen till Woofer Box Designer modulen samt att man till sist får ut FRD och ZMA filer med både baffle, kant och låd effekter inräknade, dessa tar vi sedan in i Xsim för att designa ett fungerande delningsfilter.

Några tips på vägen är...
1. Kryssa i "Show Interior"
2. Fyll i "Driver volume" så noga du kan, klicka på "Edit" knappen, måtten här använder programmet för att räkna ut z-offset
3. Använd "Drawing Scale" till att anpassa måtten på lådan till arbetsytan, det är lite skumt först men när man vant sig så fungerar det bra. Tyvärr skalas även elementen om, experimentera mycket så du vänjer dig.
4. För att ändra storlek på elementen så sätt mus pekaren på linjen så den blir "Gul", håll sedan ner vänster knapp och dra, kan vara lite klurigt.
5. För att flytta ett element, sätt muspekaren i elementet (det blir grått) och dra runt det.
6. Roundove, om men vill göra en roundover på mindre än 1 cm så får man välja inch och sätta värdet byt sedan tillbaka till cm.
7. Port volymen beräknas i Box Designer, klicka på "Calc'd" så hämtas den automatiskt, om du höger klickar så får man välja på några "vanliga" port storlekar.
8. Glöm inte att kryssa i
"Add Response to Crossover" så vi får med oss baffle responsen i FRD filerna.
9. Om man tar tag i ett "hörn" på lådan så vinklas sidorna, tar man tag "mitt på" så flyttar man sidan parallellt.
10. Öva öva öva
Om ni inte orkar öva själva så här på lördag morgon kan ni se mig öva.
http://youtu.be/7n7LQgXoC2Q\M