Moderator: Redaktörer
Jax skrev:perstromgren skrev:Kan vi inte hitta på och sprida en påhittad produkt, snälla faktiskt?
Vi har redan en sådan produkt. Quakti.![]()
screen skrev:Ställbart X-filter så man slipper svår stereo-verkan och kanalseparation?
"Get back to Mono"
Så för att underlätta skaffa X-Filter.
Harryup skrev:Max_Headroom skrev:Ursækta mitt norska tangentbord.
Skriver du med ett färgande tangentbord? Klart på gränsen.
Eller du kanske är längre in i Norge än så?
Bill50x skrev:Håhåjaja - full fart igen kring en produkt som ingen sett, hört eller vet något om. Visst är det spännande?
/ B
Magnuz skrev:Bill, det här har skrivits förut men tål tydligen att upprepas: Man kan inte prova allt eftersom det helt enkelt inte finns tillräckligt mycket tid. Därför måste man försöka sålla på något annat sätt. En tänkbar metod kan då vara att man avstår från produkter som verkar vara uppenbar bluff. Du tycker möjligen inte att risken att det säljs skräp för dyra pengar är lite värre än att några på ett forum ondgör sig över en produkt som de inte själva testat?
Bill50x skrev:Galileo blev dömd till döden, med stöd av dåtidens vetenskapsmän, för att han torgförde en kunskap som egyptierna hade flera tusen år tidigare. Ja, att jorden var rund alltså.
Bill50x skrev:Men vad jag vänder mig emot är att INGEN ens försöker hitta någon trolig infallsvinkel till att det skulle kunna vara ett tweak som bidrar positivt.
Speciellt de med lite tekniska kunskaper utöver det normala skulle ju kunna använda sin kreativitet till något annat än att bara sabla ner på saker och ting.
Galileo blev dömd till döden, med stöd av dåtidens vetenskapsmän, för att han torgförde en kunskap som egyptierna hade flera tusen år tidigare. Ja, att jorden var rund alltså.
Varför inte försöka att förstå grunden till sådana här tweaks, alla är inte framsprungna ur en önskan att tjäna mer pengar. Det finns seriösa människor som tycker sig ha funnit något som påverkar ljudet. Alla av dem är kanske inte renodlade tekniker utan förklarar kanske saker och ting på ett mer amatörmässigt sätt, kanske åtföljda av fnysningar från de med bättre teknisk kunskap som kräver att varje ord man säger ska vara noga underbyggt och exakt på alla sätt och vis. Sådana diskussioner förs ju även här på Faktiskt.se och kan vara ganska tröttande. Jag säger bara "Har massan någonsin rätt?"......
Kommer ni ihåg diskussionen om antistatbehandling av cd´s för ca ett år sedan? Var det någon av de mer tekniskt utbildade som överhuvudtaget trodde att det kunde vara någon skillnad mellan en uppladdad respektive neutral skiva? Inte vad jag minns. Ändå finns det de som hört en liten, men dock skillnad.
Och det finns hypoteser till varför det skulle kunna vara så. Men det avfärdas direkt av "teknikerna" som humbug och ett sätt att tjäna grova pengar på aningslösa konsumenter.
Lite mer vidsynthet tack!
/ B
IngOehman skrev:Bill50x skrev:Galileo blev dömd till döden, med stöd av dåtidens vetenskapsmän, för att han torgförde en kunskap som egyptierna hade flera tusen år tidigare. Ja, att jorden var rund alltså.
Dumheter! En otrolig historieförfalskning! Det var ju han som var en vetenskapsman - som blev dömd av KYRKAN.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster