Du har rätt i det Jonas. Jag har en oro att volymen inte ska räcka för mina behov, men om lilla pip räcker och blir över så bör jag inte behöva oroa mig över det. Jag förstår inte varför jag fått för mig sånt. Peakar på 100 räcker och blir över! Måste få in det, jag behöver inte mer volym.
Det här billiga elementet har mycket bra off axis, dom andra har jag inte hunnit kolla. Ae tror jag blir för dyrt om jag vill köra fyra element, eller ännu bättre, åtta st per högtalare, men seaselementet var bra prissatt.
Jag tänker på när jag hörde magnepan 3.5 och dynaudio evidence master, dom sprider ljud bra, och har många element i höjd så att säga. Är sugen på det. Skulle ju göra en cbt tidigare, men den kom aldrig in, så det avbokades ju. Men... En golvare som har woofers både uppe och nere om diskanten, som evidence master skulle vara intressant att bygga.
JonasW skrev:Samtidigt så vet jag inte hur viktigt t.ex. hög känslighet är för din del.
Du har bra steg att tillgå och du spelar sällan/aldrig högt?
Tänkte så att du inte låser dig vid kriterier som kanske inte är så viktiga trots allt.
Undrar om jag ska frångå iden om vinklar element om jag ändå ska bygga en hög högtalare? Aja, det är inte så nödvändigt att ta det just nu iaf, kan fundera på det senare.