Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Jo, man behöver känna till reglementet som gäller när man blandar in 230 på kortet.
Det är krångligare än vad folk i allmänhet tror.
Bagaget skrev:Fulhack: master-slave kontaktdosa + en handfull tillslagsfördröjda 230 VAC reläer.
Nattlorden skrev:Bagaget skrev:Fulhack: master-slave kontaktdosa + en handfull tillslagsfördröjda 230 VAC reläer.
Finns det sådana reläer i praktiskt format? ( typ jordfelsbrytare för garageträdgård )
twotackter skrev:Nattlorden skrev:Bagaget skrev:Fulhack: master-slave kontaktdosa + en handfull tillslagsfördröjda 230 VAC reläer.
Finns det sådana reläer i praktiskt format? ( typ jordfelsbrytare för garageträdgård )
http://www.racktech.se/stromlist_amperemeter.html Strömlist för rackmontage med både fördröjning och amperemätare
twotackter skrev:Nattlorden skrev:Bagaget skrev:Fulhack: master-slave kontaktdosa + en handfull tillslagsfördröjda 230 VAC reläer.
http://www.racktech.se/stromlist_amperemeter.html Strömlist för rackmontage med både fördröjning och amperemätare
ChristianAndersson skrev:Är Arcam P49 arbets och kapacitetsmässigt Lik som bär eller inte?
AndersP skrev:Ser att det pratas en del om Behringer A500. Jag är inne på min 4:e.
Byggkvaliteten verkar ok om man ska vara hygglig, ....
Bamsefar skrev:Slutsteg som kategoriseras som "Class-D" kan mycket väl duga till bakgrundlyssning, och att driva basmoduler (som inte är infra moduler). Men där någonstans anser jag att det tar slut.
Har man för avsikt att komma längre, så är man troligen hänvisad till klassiska konstruktioner som NAD 208THX, eller Rotel RB-1090 osv.
En dag i framtiden kan det mycket väl bli så att man kommer förbi begränsningarna med digitala slutsteg och kan få dom att skapa en mycket bra analog återgivning - men än så länge är vi inte där, men jag ser med spänning fram mot den dagen.
Bara för att saker kostar extremt mycket kronor innebär INTE per definition är bra, med tanke på din referens till Marten och Burmeister. Vissa låter sig förvisso styras av prislappen, och det är helt okej för mig, men jag styrs av prestandan och upplevelsen, och då kan resultatet mycket väl bli mycket annorlunda....
BPM skrev:Jag tror inte att Nad 208 duger åt dig heller. Ditt system kräver helt enkelt det bästa av det bästa.
HolographicAudio™ skrev:Komorok skrev:De borde ha triggeringång också. De där "snygga" stegen.
Om man har flera kraftigt steg så kan det faktiskt vara bra att inte ha trigger som startar samtliga steg samtidigt (med tanke på startströmmen).
P1200VB skrev:BPM skrev:Jag tror inte att Nad 208 duger åt dig heller. Ditt system kräver helt enkelt det bästa av det bästa.
Med risk för att röra upp känslor. Men är inte det precis vad NAD 208 är, "det bästa av det bästa"? Mig veterligen finns det ingen förstärkare oavsett prisklass som är avsevärt bättre då NAD 208 i princip inte har någon hörbar färgning. Och den ultimata förstärkarens uppgift är som bekant att bara förstärka signalen utan att förändra något, bättre än så kan det inte bli. Dessutom klarar den av att lämna ca 2x600W under ett par sekunder vid 8 ohms last vilket räcker för de flesta. Det enda man egentligen kan invända mot är byggkvalitén och utseendet.
P1200VB skrev:BPM skrev:Jag tror inte att Nad 208 duger åt dig heller. Ditt system kräver helt enkelt det bästa av det bästa.
Med risk för att röra upp känslor. Men är inte det precis vad NAD 208 är, "det bästa av det bästa"? Mig veterligen finns det ingen förstärkare oavsett prisklass som är avsevärt bättre då NAD 208 i princip inte har någon hörbar färgning. Och den ultimata förstärkarens uppgift är som bekant att bara förstärka signalen utan att förändra något, bättre än så kan det inte bli. Dessutom klarar den av att lämna ca 2x600W under ett par sekunder vid 8 ohms last vilket räcker för de flesta. Det enda man egentligen kan invända mot är byggkvalitén och utseendet.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 36 gäster