Moderator: Redaktörer
zartok skrev:då kör vi på dettar den största kondensatorn jag får hem. alla värden fanns inte exakt så som du skrev att jag skulle köpa, så jag tog närliggande varianter. men jag börjar med den största. jag får hoppas att tvett eller jonas W kommer vara hemma i jul, det är dom som har mikrofoner som jag mer än gärna skulle vilja använda. hoppas jag minns hur man gjorde med rew också.
jag gissar att det är så att det inte är någon större fara att mata basarna med högfrekvent ljud, men att diskanten kan ta skada snabbt om man råkar mata den med lågfrekvent? jag har nämligen tänkt att göra en idiotsäker koppling på det hela så att det inte ska kunna ske att jag har livet av diskanten.
i övrigt så är det enda jag kan säga att europe audio fortfarande inte har skickat min beställning, så jag lär få hem kondensatorerna tidigast mellandagarna. det får mig att fundera på om jag skulle gå och köpa någon kondensator här i umeå bara så att jag kan sätta igång med bygget. utöver det så har inte min planerade finish kommit hem ännu heller. jag var tvungen att beställa det från utlandet, varpå det tar lite tid att frakta. men men, den har jag ju iaf tid att vänta på.
nästa steg i bygget är att smälla ihop den andra lådan och fräsa diskanten rätt. sen sätta ihop diskantlådan också. kan vara bra att göra. jag gissar att den inte behöver stagning?ska jag staga upp wooferlådorna ytterligare, förutom separationen jag redan har? när jag knackat på lådan så är den inte alls stum, utan ekar lite granna så att säga. det vill jag mer än gärna göra något åt med ett par... 20 pinnstag
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster