Moderator: Redaktörer
Stranne skrev:http://www.blocket.se/vi/6735038.htm?ca=15_s
Ja som sagt, ska man orka bry sig på nåt vis så att fler folk slipper bli lurade? Karln vill ha 6500:-
Jag pluggade ihop med två killar i Göteborg som bägge köpte var sitt par från en bil och betalade 6000:- per par. Klantigt kan tyckas iofs, men det är ändå synd.
Jax skrev:Finns nog inget att göra tyvärr. Varken Blocket eller Tradera har väl möjlighet att kolla upp varje enskilt fall.
Det är som jänkarna säger "buyer beware".
Köper man en skåpbilshögtalare från blocket för 6000 spänn så förtjänar man en skåpbilshögtalare från blocket för 6000 spänn.
labrat skrev:Jag sätter nästan min högra hand på att alla som har skrivit i den här tråden skulle kunna bli lurade av en riktigt skicklig bedragare. Jag tycker inte det är okej som företag/privatperson medvetet lura konsumenter, och man skall inte som konsument behöva vara väldigt insatt inom ett område för att undgå att bli lurad. Att lägga skulden på någon annan än den som luras är bara elitistiskt och fjantigt. Bättre istället att försöka öka medvetenheten hos folk.
labrat skrev:Jag sätter nästan min högra hand på att alla som har skrivit i den här tråden skulle kunna bli lurade av en riktigt skicklig bedragare.
PekkaJohansson skrev:Den som är stark måste vara snäll, ska Bamse ha sagt.
PekkaJohansson skrev:Jag ber Pippi-vännerna hemskt mycket om ursäkt för att jag tillskrev Bamse citatet ovan! Lovar att kolla upp mina källor mer noggrannt nästa gång!
Pekka, som i själva verket föredrar Pippi framför Bamse
DTH skrev:P.S. En talande björn! Pyttsan! Fullkomligt orealistiskt.
P.P.S. Oansvarigt att framställa björnar som snälla när de i själva verket är väldans elaka och aggresiva. Denna villfarelse kan leda till hemska björnincidenter. Att sånt får säljas till barn utan att någon myndighet ingriper!
PekkaJohansson skrev:Jag ber Pippi-vännerna hemskt mycket om ursäkt för att jag, om än med viss reservation, tillskrev Bamse citatet ovan.
PekkaJohansson skrev:Harrup:
Om jag säljer en bil vill jag vara ärlig, inte ta mer betalt än jag borde och berätta om dess eventuella brister. Skulle du avstå från att varna en vän som är på väg att köpa t ex en kraftigt överprissatt bil?
Med vänlig hälsning
Pekka
Jasså? Tycker att han verkar lösa alla problem med våld. Sedan att flertalet läsare säkert bortser ifrån sådant eftersom det ju "bara" är våld mot kriminella är ju inget som gör honom snällare direkt.Även om Bamse inte är upphov till uttalandet, så lever han efter det i sin dagliga gärning
Henrik_Holst skrev:Jasså? Tycker att han verkar lösa alla problem med våld.Även om Bamse inte är upphov till uttalandet, så lever han efter det i sin dagliga gärning
norman skrev:Henrik_Holst skrev:Jasså? Tycker att han verkar lösa alla problem med våld.Även om Bamse inte är upphov till uttalandet, så lever han efter det i sin dagliga gärning
Men han slår ju aldrig någon, han kastar ju bara upp bovarna i luften så de får ramla ner och slå sig själva!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 72 gäster