Bill50x skrev:Jag har två versioner av Uprising, en som jag kallar för "Original" fast det kan vara vad som helst.
Har kollat, mitt "original" är remastern från 2001....
/ B
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Jag har två versioner av Uprising, en som jag kallar för "Original" fast det kan vara vad som helst.
Almen skrev:Den tidigaste CD-utgåvan: http://www.discogs.com/Bob-Marley-The-Wailers-Uprising/release/2633018
Label #: Tuff Gong – 422-846 211-2
Bar code: 042284621120
PekkaJohansson skrev:Almen skrev:Den tidigaste CD-utgåvan: http://www.discogs.com/Bob-Marley-The-Wailers-Uprising/release/2633018
Label #: Tuff Gong – 422-846 211-2
Bar code: 042284621120
Nej, det stämmer inte. Det där är Diament-mastern som vi diskuterar i tråden.

RogerJoensson skrev:Med en bra parametrisk eq på Diaments mastring av Coming in From the Cold, så blir det i alla fall väldigt mycket bättre (senaste versionen av mot-eq):
RogerJoensson skrev:Med en bra parametrisk eq på Diaments mastring av Coming in From the Cold, så blir det i alla fall väldigt mycket bättre (senaste versionen av mot-eq):
Kanske har man haft kass lyssning vid mix (kanske ett sådant där himpajimpasoundsystem(?), eller så har mixaren varit halvdöv, sen diskantresonanta mikar och en dos kreativ eq på det... Egentligen skulle jag velat skruva lite djupare på cymbal/hi-hat, men då blir sången lidande istället.
Bill50x skrev:RogerJoensson skrev:Med en bra parametrisk eq på Diaments mastring av Coming in From the Cold, så blir det i alla fall väldigt mycket bättre (senaste versionen av mot-eq):
Kan du inte lägga upp prov någonstans?
/ B
MultiMan skrev:Nu har jag fått tag i Songs of Freedom-boxen från 1992 som innehåller 12"-versionen av Coming in from the cold. Ska bli intressant även om det inte är samma version!
Bill50x skrev:MultiMan skrev:Nu har jag fått tag i Songs of Freedom-boxen från 1992 som innehåller 12"-versionen av Coming in from the cold. Ska bli intressant även om det inte är samma version!
MasVisa och lägg upp här!
/ B
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 11 gäster