Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:IngOehman skrev:Men troligen köper den filmnyfikne cineasten inte avsiktligt en projektor som färgar alla filmer gula, bara för att man testade med bara den filmen
Färgningen jag snackar om är på samma nivå som att man väljer mellan en mycket bra DLP projektor eller en bra CRT projektor. Båda har sina fördelar och ingen av dom är bäst på allt. Så man väljer den som passar en bäst då. Simpelt.
men jag har noterat att du inte är öppen för att ofärgat ens kan vara den (subjektivt) attraktivaste återgivningen.
Subjektivisten skrev:Har jag aldrig sagt.
Subjektivisten skrev:För andra så kan det vara det bästa valet. För mig är det annat.
subjektivisten skrev:IngOehman skrev:Inget fel med det, men jag har noterat att du inte är öppen för att ofärgat ens kan vara den (subjektivt) attraktivaste återgivningen.
Många andra har tyckt att det är en intressant tanke, och velat undersöka den. Du har snarare gjort motsatsen - värjt dig och argumenterat emot.
Vart har du fått det ifrån? Jag har lyssnar lite på en anläggning med pip, rotel 1090, någon nad CD, sentec diana (har jag för mig det var). Duger inte det?
Måste jag sitta hos dig, höra ditt babblande och lyssna på dina saker i ett speciellt rum för det ska vara okej? Kanske måste hjärntvättas för det ska varao kej med dig? Lite livets ord vibbar här.
Löjligt.
Jag är mkt öppen...
...jag skulle byta om jag hitta något som ger mig bättre ljud (inom rimliga gränser). Jag har inte hittat något som gör att jag tänker sälja det jag har för köpa nytt.
Intressant att du påstår att jag är okunnig, inte öppen, mm.
Men det handlar hela tiden om att du ska har rätt hela tiden och mitt sätt är kanske kul men inte rätt...
...Det stör mig jäkligt mkt och det är nog största anledningen varför det alltid är bråk omkring där du är...
subjektivisten skrev:IngOehman skrev:Den som är öppen säger inte nej utan att prova på ett seriöst sätt. Du har i ändlösa resonemang visat, med önskvärd tylighet att du är helt ointresserad av att prova mina teser.
VILKA TESER!?
Callisto skrev:Ursäkta lite OT; skulle varit kul att se och höra dig Ingvar hos livets ord. När hjärntvättarna får argument från "en som kan tala för sig" i den verkliga världen. Blev det instressanta diskusioner.
IngOehman skrev:Du skojar va?
Tror du på allvar att alla anläggningar med de komponenter du beskriver låter likadant? För annars lär det näppeligen vara ofärgande kedjor du lyssnar på. Det du räknar upp är en liten del av kedjan bara.
Dessutom har faktiskt INGEN av apparaterna du nämner påståtts vara så transparenta att ingen har hört inverkan från dem! Har ens den person som spelat på anläggningen för dig sagt att den presterade sitt bästa?
IngOehman skrev:Men det viktigaste är, att det heter koncept för att det är just ett koncept. Om du skall kunna prova ett koncept måste du först förstå det. För att kunna förstå det måste du vilja förstå det.
Du menar väl inte på allvar att du kan döma ut ett koncept utan att ens undersöka det?
IngOehman skrev:Ja, det märks ju tydligt...*
IngOehman skrev:Det är ingen som försöker få dig att byta något. Ingen är gladare än jag om du är nöjd och glad. Vad jag ber dig är bara att sluta sprida nidpropagande för ett konsept som du inte provat, och sluta påstå att jag står för, tycker, väljer si eller så, eller att jag tycker att andra skall göra på det ena eller andra viset.
Det du håller på med är mycket fult.
IngOehman skrev:Det jag anmärkt på här handlar uteslutande om ditt sätt att vilja berätta för alla vad andra än du själv tycker och står för! Och detta trots att dessa personer klargjort för dig, om och om igen, att det du säger om dem är fel.
Callisto skrev:Ursäkta lite OT; skulle varit kul att se och höra dig Ingvar hos livets ord. När hjärntvättarna får argument från "en som kan tala för sig" i den verkliga världen. Blev det instressanta diskusioner.
IngOehman skrev:Måste säga att Livets Ord är långt ifrån det mest skrämmande jag träffat på i religiösa (och andra åsikts-) sammanhang. Tvärtom faktiskt. De verkar i det stora hela lämna folk ifred som inte vill ha med dem att göra.
Nattlorden skrev:mats - ta det lugnt på glöggen... det där inlägget hängde inte ihop över huvud taget.
Måste säga att Livets Ord är långt ifrån det mest skrämmande jag träffat på i religiösa (och andra åsikts-) sammanhang. Tvärtom faktiskt. De verkar i det stora hela lämna folk ifred som inte vill ha med dem att göra.
Baltazar skrev:Måste säga att Livets Ord är långt ifrån det mest skrämmande jag träffat på i religiösa (och andra åsikts-) sammanhang. Tvärtom faktiskt. De verkar i det stora hela lämna folk ifred som inte vill ha med dem att göra.
Mats, är det ovanstående du är förbannad över?
Hur får du det till att det låter som att livets ord är "hur bra som helst"?
Som förgeående skribent skrev, "läs om, läs rätt".
Nattlorden skrev:mats:
mats skrev:Bäst vi struntar i varandra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster