Precis va fan som helst går bra! Tråden saknar topic numera.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2005-12-05 15:04

[quote="IngOehman]Inget fel med det, men jag har noterat att du inte är öppen för att ofärgat ens kan vara den (subjektivt) attraktivaste återgivningen.

Många andra har tyckt att det är en intressant tanke, och velat undersöka den. Du har snarare gjort motsatsen - värjt dig och argumenterat emot.
[/quote]

Vart har du fått det ifrån? Jag har lyssnar lite på en anläggning med pip, rotel 1090, någon nad CD, sentec diana (har jag för mig det var). Duger inte det? Måste jag sitta hos dig, höra ditt babblande och lyssna på dina saker i ett speciellt rum för det ska vara okej? Kanske måste hjärntvättas för det ska varao kej med dig? Lite livets ord vibbar här.
Löjligt.
Jag är mkt öppen, jag skulle byta om jag hitta något som ger mig bättre ljud (inom rimliga gränser). Jag har inte hittat något som gör att jag tänker sälja det jag har för köpa nytt.

Intressant att du påstår att jag är okunnig, inte öppen, mm. Men det handlar hela tiden om att du ska har rätt hela tiden och mitt sätt är kanske kul men inte rätt. Det stör mig jäkligt mkt och det är nog största anledningen varför det alltid är bråk omkring där du är...
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-12-05 15:20

subjektivisten skrev:
IngOehman skrev:Men troligen köper den filmnyfikne cineasten inte avsiktligt en projektor som färgar alla filmer gula, bara för att man testade med bara den filmen

Färgningen jag snackar om är på samma nivå som att man väljer mellan en mycket bra DLP projektor eller en bra CRT projektor. Båda har sina fördelar och ingen av dom är bäst på allt. Så man väljer den som passar en bäst då. Simpelt.

Detta är vi helt överens om. När man är tvungen att välja mellan två färgande alternativ använder man självklart sitt subjektiva omdöme till att välja det som man trivs bäst med.

Att det är på detta sätt jag brukar agera har jag klargjort många gånger.

Jag har dock fått intrycket tidigare att du motionerat påståendet att inget är ens i närheten av transparent - som om det var ett axiom att så är fallet - och därför behöver man inte ens undersöka om saker är det!

Jag har även sett olika typer av argumenteringar från din sida, mot att försöka att bygga en kedja med så transparenta länkar man kan hitta, men jag har samtidigt fått intrycket att din tro på detta är så stark att du inte ansett dig ens behöva undersöka om det ligger någonting i den dogmen.

Eftersom jag inte delar din tro (som ju bara kan döda nyfikenheten, och hindra från att studera), utan hellre har försökt undersöka dessa saker än att tro något om dem, så har jag gjort just det!

Och jag har blivit positivt häpen över de upplevelser som ruvar bakom de dörrar som öppnas när man närmar sig problemet att återge musik, med dessa nya metoder.

Jag har inte på något sätt ambitionen att tvinga på någon en annan vetenskapligare verklighetssyn, men självklart tycker jag att det känns positivt när man kan öppna ögonen på någon, och det får till resultat att de tycker att det lyfter deras realtion till musik på skiva!

På samma sätt känns det självklart att reagera mot direkta felaktigheter som sprids om hur saker fungerar, eller om hur jag ser på musiktergivning, och självklart också att de rätta lögner och myter som sprids.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-12-05 15:45, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2005-12-05 15:39

men jag har noterat att du inte är öppen för att ofärgat ens kan vara den (subjektivt) attraktivaste återgivningen.

Har jag aldrig sagt. För andra så kan det vara det bästa valet. För mig är det annat.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-12-05 15:45

Subjektivisten skrev:Har jag aldrig sagt.

Ok, kanske blandar jag ihop dig med någon annan. Ber isåfall om ursäkt.

Subjektivisten skrev:För andra så kan det vara det bästa valet. För mig är det annat.

Men vänta nu... Nu sa du ju det ändå!

Du skrev just att det inte är bästa valet för dig.

Du bekräftade alltså just det jag skrev - att du inte är öppen för att ofärgat ens kan vara den (subjektivt) attraktivaste återgivningen (för dig).

Borde du inte vara öppen att undersöka detta innan du drar den slutsatsen?

Observera nu att jag INTE talar om enstaka komponenter i en i övrigt färgande kedja, utan om kedjan sin helhet.

Observera också att jag är helt ok med att det kan vara som du säger - att du faktiskt föredrar en färgning. Det jag har synpunkter på är bara att du argumenterar emot att det skulle kunna vara på något annat sätt, utan att du säger någonting som antyder att du har undersökt det.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-12-05 15:56

Ingvar - nu drog du iofs slutsatsen att subjektivisten inte undersökt det. Har han gjort det, så är det ju helt ok att han tycker att det inte är bästa valet för honom... ( och det lät ju för någon post sedan som att han har gjort det )
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-12-05 16:22

subjektivisten skrev:
IngOehman skrev:Inget fel med det, men jag har noterat att du inte är öppen för att ofärgat ens kan vara den (subjektivt) attraktivaste återgivningen.

Många andra har tyckt att det är en intressant tanke, och velat undersöka den. Du har snarare gjort motsatsen - värjt dig och argumenterat emot.

Vart har du fått det ifrån? Jag har lyssnar lite på en anläggning med pip, rotel 1090, någon nad CD, sentec diana (har jag för mig det var). Duger inte det?

Du skojar va?

Tror du på allvar att alla anläggningar med de komponenter du beskriver låter likadant? För annars lär det näppeligen vara ofärgande kedjor du lyssnar på. Det du räknar upp är en liten del av kedjan bara.

Dessutom har faktiskt INGEN av apparaterna du nämner påståtts vara så transparenta att ingen har hört inverkan från dem! Har ens den person som spelat på anläggningen för dig sagt att den presterade sitt bästa?

Men det viktigaste är, att det heter koncept för att det är just ett koncept. Om du skall kunna prova ett koncept måste du först förstå det. För att kunna förstå det måste du vilja förstå det.

Du menar väl inte på allvar att du kan döma ut ett koncept utan att ens undersöka det?

Måste jag sitta hos dig, höra ditt babblande och lyssna på dina saker i ett speciellt rum för det ska vara okej? Kanske måste hjärntvättas för det ska varao kej med dig? Lite livets ord vibbar här.
Löjligt.
Jag är mkt öppen...

Ja, det märks ju tydligt... :? *

...jag skulle byta om jag hitta något som ger mig bättre ljud (inom rimliga gränser). Jag har inte hittat något som gör att jag tänker sälja det jag har för köpa nytt.

Det är ingen som försöker få dig att byta något. Ingen är gladare än jag om du är nöjd och glad. Vad jag ber dig är bara att sluta sprida nidpropagande för ett konsept som du inte provat, och sluta påstå att jag står för, tycker, väljer si eller så, eller att jag tycker att andra skall göra på det ena eller andra viset.

Det du håller på med är mycket fult.

Intressant att du påstår att jag är okunnig, inte öppen, mm.

Jag påstår att den som tror att man spara 50% bensin på att vaxa dragkroken och som anser sig veta att jorden är pannkaksformad INTE är ett exempel på en öppen person, utan på en okunnig.

När du nu påstår att jag påstår att du är okunnig och inte öppen, skall jag tolka det som att du tror på den där bensinbesparingsmöjligheten, samt att jorden är pannkaksformad? :wink:

Men det handlar hela tiden om att du ska har rätt hela tiden och mitt sätt är kanske kul men inte rätt...

Det är (jag höll på att skriva som vanligt...) precis tvärtom mot vad du påstår. Jag har ingen uppfattning om vad som är rätt sätt för dig. Däremot kan jag tänka mig att det sätt du upphöjt till rätt inte är så kul för dig som du förtjänar, eftersom du så tydligt klargort att du inte prövat alternativen. Jag kan tänka mig att detta drabbar dig just genom att det är ett hinder för dig att få uppleva det du vill uppleva. Men det är inte min sak att lägga mig i det. Du gör dina egna val.

Däremot borde du sluta påstå att andra tycker saker som de inte tycker.

...Det stör mig jäkligt mkt och det är nog största anledningen varför det alltid är bråk omkring där du är...

Eller där du är.

Om du blir arg över de uppfattningar som du påstår att jag har, fast jag om och om igen klargjort att jag inte har dem, då har du ingen annan än dig själv att skylla. Skärp dig för tusan!

Fast det kan påpekas att det nog varken var du eller jag som drog in just det där med att antyda att andra inte är nyfikna/öppna i diskussionen - inte just denna gång. Om man skall vara noga. Vi är båda oskyldiga därvidlag. :wink:

Vh, iö

- - - - -

PS. Jag har aldrig påstått att ditt sätt är skulle vara kul. Jag har bara sagt att om det gör dig glad är jag förstås glad för din skull. Det jag anmärkt på har i själva verket ingenting med ditt (eller någon annans) sätt att testa apparater på. Jag har aldrig någonsin oprovocerat kritiserat dig för ditt sätt att testa.

Har jag någon gång framfört kritik mot referenslös lyssning så har det alltid varit för att någon annan börjat med att kritisera F/E-lyssning, eller andra bättre metoder (som vanligt då utan att de som kritiserar dem har någon erfarenhet av dem, eller ens har förstått dem...).

Det jag anmärkt på här handlar uteslutande om ditt sätt att vilja berätta för alla vad andra än du själv tycker och står för! Och detta trots att dessa personer klargjort för dig, om och om igen, att det du säger om dem är fel.

Att låta alla själv redogöra för sin egen inställning är inget orimligt önskemål.

Självklart kan man sedan citera vad personen sagt, men att inte göra det, utan istället formulera egna "tolkningar" av vad det betyder, och med stöd av detta påstå att det är någon annans uppfattning att det är på det ena eller andra sättet, det är verkligen inte ok.

Undrar man över något kan man fråga. Gör gärna det! Men sluta betrakta dig som talseman för min uppfattning!

*Världen är full av människor som inte behöver ha studerat Koranen för att kunna döma ut den... Och som kan döma ut livets ord med hjälp av tidningsrubriker...

Själv har jag faktikst läst Koranen flera gånger (det går ganska fort :wink: ), och även några andra muslimska texter som de menar är viktiga, fat kanske inte så noga som jag borde. Dessutom har jag besökt livets ord gudstjänster två gånger (och många andra religiösa riktningar också förstås).

Jag blev inte övertygad, i någondera fallet. Men jag tyckte det tillhörde vanlig anständighet att undersöka dem lite innan jag skulle tycka något om dem.
Senast redigerad av IngOehman 2005-12-08 17:56, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2005-12-05 17:21

subjektivisten skrev:
IngOehman skrev:Den som är öppen säger inte nej utan att prova på ett seriöst sätt. Du har i ändlösa resonemang visat, med önskvärd tylighet att du är helt ointresserad av att prova mina teser.

VILKA TESER!?

Hmm, det skall nog vara töser. Själv är jag fördomsfri, så jag kan tänka mig att prova dem! :twisted:

//Michael

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-12-05 18:31

:lol: :lol: :lol:

Vh, iö

- - - - - -

Tur man inte har några döttrar med så'na fulingar som du i farten... :wink:

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2005-12-05 20:07

Ursäkta lite OT; skulle varit kul att se och höra dig Ingvar hos livets ord. När hjärntvättarna får argument från "en som kan tala för sig" i den verkliga världen. Blev det instressanta diskusioner :) .

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-12-05 20:08

Callisto skrev:Ursäkta lite OT; skulle varit kul att se och höra dig Ingvar hos livets ord. När hjärntvättarna får argument från "en som kan tala för sig" i den verkliga världen. Blev det instressanta diskusioner :) .

vore onekligen fruktansvärt intressant :D

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2005-12-06 16:36

IngOehman skrev:Du skojar va?

Tror du på allvar att alla anläggningar med de komponenter du beskriver låter likadant? För annars lär det näppeligen vara ofärgande kedjor du lyssnar på. Det du räknar upp är en liten del av kedjan bara.

Dessutom har faktiskt INGEN av apparaterna du nämner påståtts vara så transparenta att ingen har hört inverkan från dem! Har ens den person som spelat på anläggningen för dig sagt att den presterade sitt bästa?

Oj, och vart är skillnaden mellan Öhman nu och kabelkillen som säger att i HANS anläggning i HANS rum och under HANS former, låter klart mycket bättre? INGEN.
Tyvärr Öhman, du är för rolig. Det blir som en dålig såpa över det hela.

IngOehman skrev:Men det viktigaste är, att det heter koncept för att det är just ett koncept. Om du skall kunna prova ett koncept måste du först förstå det. För att kunna förstå det måste du vilja förstå det.

Du menar väl inte på allvar att du kan döma ut ett koncept utan att ens undersöka det?

Ja, så säger sekter också. Att ni måste göra som jag säger fullt ut annars så funkar det inte och ni har fel. Tyvärr, det är rabiat babbel bara.

IngOehman skrev:Ja, det märks ju tydligt... :? *

Ja, det är jag. Något som du inte har en jävla aning om i din lilla källare.

IngOehman skrev:Det är ingen som försöker få dig att byta något. Ingen är gladare än jag om du är nöjd och glad. Vad jag ber dig är bara att sluta sprida nidpropagande för ett konsept som du inte provat, och sluta påstå att jag står för, tycker, väljer si eller så, eller att jag tycker att andra skall göra på det ena eller andra viset.

Det du håller på med är mycket fult.

sorry Öhman, det är du som är ett skämt. Jag tycker alla får tycka som dom vill och jag sitter inte och säger vad som är rätt och fel. Du säger det hela tiden, även om det ibland ligger mellan raderna.

IngOehman skrev:Det jag anmärkt på här handlar uteslutande om ditt sätt att vilja berätta för alla vad andra än du själv tycker och står för! Och detta trots att dessa personer klargjort för dig, om och om igen, att det du säger om dem är fel.

Där har du fel. För mig så får folk tycka vad fan dom vill. Spela inte mig någon roll alls. Det är när folk inte respekterar mitt sätt att se på det som jag blir sur. För om jag respekterar deras sätt så bör dom respektera mitt sätt.
För jag anser inte mitt sätt är det enda rätta. Det är det rätta FÖR MIG.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-12-07 16:13

Igen: Det enda jag ber dig är att sluta redogöra för vad jag tycker.

Om du påstår att du respekterar andras åsikter, så visa att du gör det också. Sluta rätta folk när de berättar vad de tycker, sluta upphöja dig själv till bättre uttolkare av andras åsikter än de själva.

Respektera att de faktiskt vet bättre vad de tycker, än du gör.

Vh, iö

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-12-07 17:18

Callisto skrev:Ursäkta lite OT; skulle varit kul att se och höra dig Ingvar hos livets ord. När hjärntvättarna får argument från "en som kan tala för sig" i den verkliga världen. Blev det instressanta diskusioner :) .

Hej Callisto!

Ja, en gång blev det det. Lite i varje fall. :oops:

Fast det var verkligen inte min mening. Jag har ju inte varit ute efter att konfrontera, eller att "avslöja" något. Ville bara veta vad de var för typer egentligen, och få se om de verkligen var som massmedia beskriver dem.

Vill bara alltid ge alla en chans att presentera sig själva, för jag vill verkligen inte döma någon eller något baserat på förutfattade meningar och baserat på bilder som journalister målat upp - oftast med avsikt att förstärka sig egen tes (eller helt enkelt en politiskt korrekt tes) i andras ögon, eller rätt ofta bara med avsikt att hänsynslöst hänga ut någon eller något för sälja tidningar. :(

Tycker det är en av de viktigaste sakerna här i världen, att man försöker att inte bidra till den fördumning som går som vågor över alla när folk bedömer saker på andrahandsinformation och på känslomässiga förnimmelser om hur många som verkar tycka si och hur många som tycks tycka så...

Måste säga att Livets Ord är långt ifrån det mest skrämmande jag träffat på i religiösa (och andra åsikts-) sammanhang. Tvärtom faktiskt. De verkar i det stora hela lämna folk ifred som inte vill ha med dem att göra.

Som sagt, när folk inte tillåts rätten att presentera sin egen åsikt tycker jag något är väldigt fel.

Måste erkänna att jag, som verkligen avskyr alla äckliga rasister, ändå tycker att det är oerhört dåligt att de som beskylls för att vara det, inte får komma till tals i offentliga sammanhang, medan däremot "uttolkare för vad de egentligen tycker" är fria att tala. 8O

Vi gör anspråk på att leva i en demokratisk och bra värld, med det är märkvärdigt hur mycket överstatliga åsiktsdiktatoriska fasoner som överensstämmer med hur det var i Nazist- och Kommunisk-samhällena som inte bara accepteras, utan som till och med anses vara bra av etablisemanget. :o

Minst lika märkvärdigt är att så många enkskilda accepterar detta, och att det till och med finns liknande beteenden på personlig nivå (individer påstår att andra individer tycker något som de inte alls tycker) och att utövarna av denna fula kränkning inte ens förstår att det de gör är fel.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-12-07 21:00

IngOehman skrev:Måste säga att Livets Ord är långt ifrån det mest skrämmande jag träffat på i religiösa (och andra åsikts-) sammanhang. Tvärtom faktiskt. De verkar i det stora hela lämna folk ifred som inte vill ha med dem att göra.

Nu måste jag fortsätta OT, bara för att leverera min starkt avvikande uppfattning. Jag har sett konsekvenserna på en relativt nära vän som råkade ut för deras hjärntvätt. Det finns kanske värre sekter, men detta är tillräckligt illa för att man ska hålla sig på armlängds avstånd, och jag ser gärna att de granskas kritiskt av myndigheter och även journalister för den delen.

Så. tillbaka On-T.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-12-07 22:10

Iö..
Är du inte lite väl stöddig i framtoningen mot subjektivisten här i tråden.. :?:

Det är inte nådiga saker du vräker ur dig om du tänker efter..

makalöst underligt då du bör avkrävas en högre nivå i din ställning du innehar...

Håller du på så här så kommer jag totalt tappa respekten för dig Iö..

hade du varit en "vanlig" medlem hade det väl inte betytt så mycket.. Men du representerar Dig själv såsom "säljare". Samt även dig själv såsom då "tillverkare"...

Och ännu värre då kanske för medlemmarna i LTS representerar du dom som "chefsidiolog".. för LTS.. Vilket omgående gör dina utalanden direkt kopplade till även LTS...

Exakt som man gör med alla som är ledande ställning överallt i sammhället...Där du inte är undantagen ansvaret...

Du bäddar för urdåligt föredömme Iö.. tror du inser vad jag menar om du stannar upp o tänker efter...

beyond
Semesterfirare

Inläggav beyond » 2005-12-07 22:29

Fyfan Maryo, man skulle kunna göra en skräckfilm med dig i huvudrollen. Jag såg "The Descent" för ett tag sen och den var rätt så otäck - men du är snäppet värre!

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2005-12-08 01:43

Jag förstår som vanligt inte hur det tolkas in så mycket och missförstås så mycket hela tiden :?:
Svårt det där med internet...

The Descent var ju inte så otäck iaf. Trodde den skulle vara värre efter vad som sades på filmkrönikan. :?

Ska kolla in The Cave som verkar vara en snarlik film.

Mvh

Användarvisningsbild
MKo

Inläggav MKo » 2005-12-08 02:53

Får jag också vara OT... :P

Appropå Livets Ord, leder mig till Carola Häggqvist... vars farsa Jan Häggqvist var min gympa lärare under ett antal år, så det så! :D

OT off.

mvh Michael

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-08 12:38

Men nu har livetsordanhängare visat sig kränka folk till höger och vänster, så jag fattar inte vad IÖmannen säger. De har kränkt tex Homosexuella, kallar de mammor som gör abort för mördare osv. Den gode Pastor Ekman har ju gått och demonstrerat mot det. OM nu detta skulle vara andrahandsgrej, varför klankar dom inte ner på det då? Säger att "fy i himlen vad vi har blivit felciterade.

Klart det skall vara straffbart när man säger (väldigt) dumma saker om en grupp i samhället, tex de Homosexuella. Fast självklart skall det vara väldigt dumma saker, det är ingen åsiktsförbud jag vill ha, men att säga tillexempel att Homosexuella borde utrotas osv, sådan skall tycker jag straffas.

Öhman, kan ju såklart inte göra fel. Han kan allt och snart flyger han i ljusetshastighet. Totalt felfri 8) , så jag förstår inte att vissa käbblar mot honom, han är bäst, han är kungen osv
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-12-08 12:58

mats - ta det lugnt på glöggen... det där inlägget hängde inte ihop över huvud taget.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-08 13:08

Nattlorden skrev:mats - ta det lugnt på glöggen... det där inlägget hängde inte ihop över huvud taget.

Jag blev bara så förbannad på er/din mästare den ofelbare Herr Öhman. det lät som att livetsord är hur bra som helst enligt Herr ofelbar (Öhman)

Det är bara att klicka in på deras första sida, där de hyllar Pastor Green och därmed tycker det är rätt att skriva så om de Homosexuella, men det skall inte vara straffbart?? Hallå, demokrati skall vi såklart ha men under ansvar. Fast det kan ju vara AFtonbladet som har skrivit sidan och inte dom själva. 8)

Men vad käbbar jag om Herr Öhman har alltid rätt.AAAAAooo
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-12-08 13:19

Då har du inte läst rätt, skulle jag tro. Att man träffat på värre personer än X betyder inte att X är bra.... bara att Y är ännu värre.

Läs om, läs rätt. :wink:

Vad LO har på sin hemsida och vad som är straffbart enl. svensk lag har väl för tusan inte IÖ något med att göra, det är fullständigt vansinne att göra en sådan koppling. Dessutom luktar det politik & religion på lång väg... Eller du är sugen på en liten julbomb idag, kanske? :lol:

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2005-12-08 13:23

Måste säga att Livets Ord är långt ifrån det mest skrämmande jag träffat på i religiösa (och andra åsikts-) sammanhang. Tvärtom faktiskt. De verkar i det stora hela lämna folk ifred som inte vill ha med dem att göra.

Mats, är det ovanstående du är förbannad över?

Hur får du det till att det låter som att livets ord är "hur bra som helst"?

Som förgeående skribent skrev, "läs om, läs rätt". :roll:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-08 13:38

Baltazar skrev:

Mats, är det ovanstående du är förbannad över?

Hur får du det till att det låter som att livets ord är "hur bra som helst"?

Som förgeående skribent skrev, "läs om, läs rätt". :roll:

då ber jag Öham om ursäkt, för jag upplevde att han menade att var och en får säga vad den vill även (här håller jag inte med) även om de klankar ner grovt på vissa i samhället. Jag tolkade herr IÖ att de skall inte straffas även om de skriver att vissa är cancervulster osv

Men om jag har missförstått den store ledaren så ber jag om ursäkt. I detta fall.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-08 13:41

Julbomb. Ja gärna.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-12-08 14:09

mats:
Bild

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-08 14:12

Nattlorden skrev:mats:
Bild

Nej jag kiddar inte, jag är bara bäst och jag vill ha en julbomb, en bomb som hyllar sin herre Mats den store Åström.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-12-08 14:21

Nej jag tänker inte käbba här mer, för den perfekte herr IÖ kan inte ha fel. Varför skall jag må illa av vad han skriver. Det var mig han menade att vissa personer vill han inte ha som admin. Fast jag vill inte bli admin. Men jag gillar inte honom, han gillar inte mig, så varför käbblar jag. Bäst vi struntar i varandra.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-12-08 14:36

mats skrev:Bäst vi struntar i varandra.

Och ändå så orerar du om det i tråd efter tråd... Läge att leva efter sina ord kanske, Massa?! ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2005-12-08 14:37

mats skrev: Bäst vi struntar i varandra.

Klokt!

If You can´t beat them - join them. If You can´t join them - ignore them!

Hälsn. Michael

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi