Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:
jeff_belowski skrev:Fjonkalicious skrev:Om man sätter loggan 45 grader. Dvs diagonalt så är den lika dålig på båda håll.
Fjonken, du verkar vara en hyvens prick men jag kom av mig i mitt lovebombande då
90-talet ringde och ville ha tillbaka sin formgivning.
När får du hem högisarna _Fredrik_?
darkg skrev:Tarzan skrev:Majoriteten av alla språk har väl ändå inget skriftspråk?
Här har vi kanske lösningen. Högtalaren berättar helt enkelt vad den heter. En del sakligt, någon rökigt, somliga med en lätt metrosexuell hornstöt men andra som en viskning i en kalhuggen bokskog just som vårens sista dag tar slut och en snorig igelkott får trillingar.
celef skrev:Jag får lust att krama och hångla med den där högtalaren, så känner jag annars bara för inos
Fjonkalicious skrev:jeff_belowski skrev:Fjonkalicious skrev:Om man sätter loggan 45 grader. Dvs diagonalt så är den lika dålig på båda håll.
Fjonken, du verkar vara en hyvens prick men jag kom av mig i mitt lovebombande då
90-talet ringde och ville ha tillbaka sin formgivning.
När får du hem högisarna _Fredrik_?
Notera mitt ordval: lika dålig på båda håll...
Jag tror att för vissa kan det nog vara svårt att förstå hur hyvens jag faktiskt är... det går liksom inte att ta in.
_Fredrik_ skrev:Fan va fina ni är. Jag älskar er.
fonzeka skrev:Känns som man får betala lite onödigt mycket för att få dem så kompakta som möjligt.
Ett par RCF Mytho 8 för mindre än halva priset knäcker nog de där finnarna lätt
fonzeka skrev:Ja det är ju kanske lite häftigt men är det nåt som blir bättre?
_Fredrik_ skrev:fonzeka skrev:Ja det är ju kanske lite häftigt men är det nåt som blir bättre?
Högre direktivitet. Men visst, det finns säkert bättre ljud för mindre pengar, beroende på vad man är ute efter.
En grej jag gillar med Genelec är byggkvaliteten, som får alla andra högtalare att kännas som krimskrams. Alla proffshögtalare som dom gör mäts elementen på, datan sparas och är länkad till serienumret, går ett elementen sönder tar dom fram ett nytt element som mäter precis som det som satt i från början. Jag vet inte vad detta betyder i realiteten eller hur viktig denna service är, men det känns jävligt seriöst. Sen gillar jag att dom är finnar.
_Fredrik_ skrev:Sen gillar jag att dom är finnar.
petersteindl skrev:Jag är dock inte finne. Men jag trivs bra ändå.
jeff_belowski skrev:På både Playstation 2 och 3 (tidiga utgåvorna) kan man vrida på PS-loggan, men det är
ju ingen högtalare
_Fredrik_, nu börjar jag tjata här, ledsen för det men: har du laddat hem "P.T"- demot
till PS4:an? P.T betyder f ö "Playable Trailer".
Respect, sir.petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:fonzeka skrev:Ja det är ju kanske lite häftigt men är det nåt som blir bättre?
Högre direktivitet. Men visst, det finns säkert bättre ljud för mindre pengar, beroende på vad man är ute efter.
En grej jag gillar med Genelec är byggkvaliteten, som får alla andra högtalare att kännas som krimskrams. Alla proffshögtalare som dom gör mäts elementen på, datan sparas och är länkad till serienumret, går ett elementen sönder tar dom fram ett nytt element som mäter precis som det som satt i från början. Jag vet inte vad detta betyder i realiteten eller hur viktig denna service är, men det känns jävligt seriöst. Sen gillar jag att dom är finnar.
Det är exakt såsom jag har lagt upp produktionen på Bremenhögtalarna. Varje högtalarelement mäts upp och har sitt specifika serienummer som antecknas med serienummer på varje färdig högtalare. Först matchas alla högtalarelement så att en kvalitet med max avvikelse på +/- 0,25 dB uppnås. Jag har hittills lyckats med att plocka fram ersättningselement med en känslighet inom 0,05 dB från befintligt. Jag är dock inte finne. Men jag trivs bra ändå.![]()
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Österrikiskt påbrå och Hälsingland med rötter i Dalarna, men jag är född på Söderpå BB, eller vad det hette.
Vad menar du med sammansatta pluggar? Dom ser väldigt bra ut när man blockar isär dom och tittar på lådorna från insidan.Fjonkalicious skrev:Lite synd att dom inte lyckas så bra med sina aluminiumgjöt bara. Vid någon mässa kunde man tydligt se i släpljuset man riggat upp att det var sammasatta pluggar. Fast det krävs ju att man tittar efter lite.
paa skrev:När jag har lyssnat på alla dom där Genelec på mässor som ser ut som ryska gummor i olika storlekar så har jag tyckt att tvåvägarna låter ungefär lika allihop, bara med lite olika mycket (lite) bas, och jag har egentligen inte gillat någon av dom, utom den största, som är trevägare. Jag tror den heter 8260.
Tvåvägarna kallas närfältare men 8260 kallas midfield, och det kanske är anledningen till at den funkat bättre i stora mässrum.
Den nya trevägaren är väl lite mindre än 8260, men även denna 8351A kallas närfältare.
_Fredrik_ skrev:Vad menar du med sammansatta pluggar? Dom ser väldigt bra ut när man blockar isär dom och tittar på lådorna från insidan.Fjonkalicious skrev:Lite synd att dom inte lyckas så bra med sina aluminiumgjöt bara. Vid någon mässa kunde man tydligt se i släpljuset man riggat upp att det var sammasatta pluggar. Fast det krävs ju att man tittar efter lite.
Fjonkalicious skrev:_Fredrik_ skrev:Vad menar du med sammansatta pluggar? Dom ser väldigt bra ut när man blockar isär dom och tittar på lådorna från insidan.Fjonkalicious skrev:Lite synd att dom inte lyckas så bra med sina aluminiumgjöt bara. Vid någon mässa kunde man tydligt se i släpljuset man riggat upp att det var sammasatta pluggar. Fast det krävs ju att man tittar efter lite.
När man gjort gjutformen så har man först gjort en plugg. Denna ser ut vara gjord i flera stycken som sedan är sammansatt och därefter beatbetade. Dvs. ramen i ett stycke, wg:n i ett stycke. Eller så är det bara taskig bearbetning. Du ser det om du tittar i släpljus på vissa modeller, framförallt de större. De jag såg det på var vita. Man ser det som insjunkna linjer/partier här och var.
_Fredrik_ skrev:Fjonkalicious skrev:_Fredrik_ skrev:Vad menar du med sammansatta pluggar? Dom ser väldigt bra ut när man blockar isär dom och tittar på lådorna från insidan.
När man gjort gjutformen så har man först gjort en plugg. Denna ser ut vara gjord i flera stycken som sedan är sammansatt och därefter beatbetade. Dvs. ramen i ett stycke, wg:n i ett stycke. Eller så är det bara taskig bearbetning. Du ser det om du tittar i släpljus på vissa modeller, framförallt de större. De jag såg det på var vita. Man ser det som insjunkna linjer/partier här och var.
Åfan, ska kolla.
Edit: tittade på 6 st 8050, hittade ingenting.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster