Moderator: Redaktörer
E skrev:Jax,
Hur kontrollerar du huruvida en cd har enstaka läsfel eller ej?
Morello skrev:Men kabel till proppskåpet för 50-60 euro per meter är helt rimligt?
(Råkade läsa lite på hififorum.nu om detta.)
Pinnick skrev:Finns det tester som visar att ljudet blir renare om man drar om med dyra kablar i huset?![]()
mvh
/Pinnick
Pinnick skrev:jag är nöjd tack ändå
Pinnick skrev:Finns det tester som visar att ljudet blir renare om man drar om med dyra kablar i huset?![]()
mvh
/Pinnick
rhenrics skrev:Pinnick skrev:Finns det tester som visar att ljudet blir renare om man drar om med dyra kablar i huset?![]()
mvh
/Pinnick
Vem bryr sig om det blir renare? Någonstans måste man väl ändå dra gränsen för hur mycket man ska jaga det perfekta ljudet, och inse att hifi-hobbyn annars faktiskt blivit en sjuklig fixering och besatthet.
Max_Headroom skrev:Jag ifrågasætter inte på något sætt Svalanders upplevse av ljudførbættring. Jag ifrågasætter dock starkt påståendet att ljudførbættring på något sætt skulle vara något som har med den fysiska verkligheten att gøra.
Jag hævdar dessutom føljande: Mskinen ær en "løsning" på ett problem som i det nærmaste icke-existerande. Hur stort ær problemet orunda och/eller ocentererade skivor?
Du får köpa noname-skivor istället. Clas ohlsons är bra tex. De är dessutom fint silvriga utan ful etikett på.Jag köper enbart märkesprodukter av CD-r men märkligt många är så ocentrerade att det "brummar" när jag stoppar dom i datorn.
Mayro skrev:egentligen är det skit samma om den fungerar eller ej. Bara 4400kr gör den helt ointresant.
för böveln.. För 1500 kr får man en vedklyv.. med elektrisk motor.. stål.. cylinder osv osv..
en motorsåg med kedja motro o hela skiten..
En motorgräsklippare med motordrift..
En hel stärkare ifrån kina
eller en glad fru efter en weekend på hotel i danmark med lite mat o vin.. o en blomma kanske..![]()
Så 4400kr .. larvigt rent ut sagt...
Bill50x skrev:De eventuellt ljudande fördelarna är det väl ännu ingen som har rapporterat om här så där svävar vi fortfarande i okunnighet.
Bill50x skrev:Vissa av oss tror på teorierna, andra gör det inte.
Bill50x skrev:Så länge ingen gör en riktig test kommer vi inte veta om det är en (ljudmässig) bluff.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster