Glöm att sikta efter den kurvan, det handlar om så mycket mer än vad du kan se på denna mätning
Du kan inte utläsa exakt HUR det låter via en sådan där mätning, det är så otroligt mycket mer som påverkar...
Det viktigaste är ju att du får lyssna på en inställning när vi har gjort en "grov" inställning, sedan så får vi testa oss fram till vad DU faktiskt tycker låter bäst och inte mäter "bäst" för att mäta ram ad som är "bäst" så behövs massor av mätningar och inte alltid så enkla sådana.
Så jag tror att vi helt kan utesluta det här och nu, det vi får göra är att använda mätningarna som en möjlighet att se lite vad som händer bara och sedan är det ju upp till dig att lyssna på det vi får till.
som jag skrev tidigare i tråden
Du behöver således ha båda klara så att du kan lyssna ordentligt och uppställda där dom ska vara
Det bästa vore om du kunde mäta utomhus med högtalarna placerade på marken och nära en husvägg, DÅ jäklar
Det man kan utläsa ur mätningen på magnepan är att du nog vill ha lite extra bas boost, och det kan du ju ordna med modulerna då dessa kommer att delas vid 80Hz som jag fattat det ?!
Du vill antagligen inte ha ett markerat övre mellanregister eller övre register i huvudtaget...
Men mer än dessa antaganden kan i alla fall inte jag dra av vad du föredrar och hur denna mäter på en okänd mätning sådär

så det är bäst att vi gör så att mätningarna som du gör ger en fingervisning och sedan så lyssnar du framförallt och det ljud du gillar bäst är det som vi kommer att köra på helt enkelt.
du beskriver VAD i ljudet som du är nöjd eller missnöjd med så får vi gemensamt klura ut vad du kan göra för praktiska åtgärder i aktivt filter eller inne i själva högtalaren för att förbättra och trimma in allting så nära det du vill ha som möjligt
Varför kan du inte mäta mitt i rummet igen ?!
Det är ju viktigt att alla mätningar görs med samma förutsättningar, annars så går det inte att spåra förändringar och göra något vettigt = helt onödigt att mäta...
Mät med högtalarna (men du mäter såklart med enbart en inkopplad/ spelandes) placerade där du vill ha dom stående i rummet en gång och på samma sätt som senast, som fungerade

Så får vi se hur det ser ut, det är av intresse