Moderator: Redaktörer
Perfector skrev:vikka jävla tråkmånsar ni e, hela bunten.
Lådorna kan gott funka med nya element
Finns det ingen livsglädje kvar i forumet längre.
Köp nya basar och stoppa i samt lyssna hur det låter
2 x 8" 150 Watt bas kostar 450:- inklusive frakt från Monacor
SPM-205/8
Cicaro skrev:Står det någon modellbeteckning på dem? Så kan jag se om jag hittar någon info på dem i någon av böckerna här hemma.
Perfector skrev:Lådorna ser ju bra ut, men skumkanterna är nog gamla och torra.
Byt elementen och använd lådan, då har du en experimentlåda som kan användas till flera olika elementladdningar.
Annars var JWS bra på sin tid med tåliga element.
Perfector skrev:Peta i nya element och prova.
Finns skitbilliga men bra 8" att köpa.
diskanten kanske kan vara kvar.
Cicaro skrev:Står det någon modellbeteckning på dem? Så kan jag se om jag hittar någon info på dem i någon av böckerna här hemma.
Cicaro skrev:Jag ska gräva i "arkivet" imorgon och se om jag kan hitta vad det är för modell och lite fakta. Har en del info men inte hundra att de finns med (svårt utan modellbeteckning).
Är det riktig faner eller plastyta på lådan? Ser ut som riktig på fotot. Tänker om man ska börja i rätt ända tidsmässigt
Vinylcalle skrev:Aldrig sett en så gammal JWS högtalare. Brukar vara halvstora till stora golvhögtalare av lägre kvalite som lämpar sig bra till den som vill spela starkt men inte så vackert till blygsamma pengar.
Tror du kan sitta på en riktig raritet.
MvH Carl
leffe skrev:Jag kanske har fel, men det här är väl en högtalare av allra, allra enklaste sort - varför lägga ner tid och pengar på något som aldrig har varit eller kan bli bra.
Det finns ju normalt ganska gott om billiga högtalarfynd på blocket - man kan t.ex hitta JBL TLX8:or för en 5-hundring ganska ofta, fortfarande en enkel burk men som troligen låter 10ggr bättre än den där.
Perfector skrev:Är det en piezo?
Ser inte så ut, mera som en foster av tidig modell med magnet.
Men om det är så ut med den.
Perfector skrev:vikka jävla tråkmånsar ni e, hela bunten.
SPM-205/8
AlNiCo skrev:Han har säkert alldeles för många högtalare ståendes hemma redan
AlNiCo skrev:Perfector skrev:vikka jävla tråkmånsar ni e, hela bunten.
SPM-205/8
Varför ska han slösa en massa pengar på detta junk? Han har säkert alldeles för många högtalare ståendes hemma redan (detta är ju trots allt Faktiskt.se). Att spara på allt skräp man kommer över är ju direkt hälsofarligt. Extra hälsofarligt i detta fall skulle dessutom vara att utsätta sina öron för de där diskanternas i princip garanterade oljud.
Han skulle göra hela världen en tjänst med att slänga dessa på tippen, sorterade efter metall och trä. Tänk vad mycket energi som skulle återvinnas. Och ingens stackars källare skulle behöva bli belastad med skräpet.
rolfzetterberg skrev:Diskanterna ser ut som Cerwin Vega.Kan ev vara kopia.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 19 gäster