Skulle inte riktigt kalla det bashing, tycker bara att för priset och effekten, så är det en rätt begränsad målgrupp. Men nu förstår jag din poäng iaf.Nattlorden skrev:Huh?
Förstår verkligen inte varför denna bashing av detta steget....
Moderator: Redaktörer
Skulle inte riktigt kalla det bashing, tycker bara att för priset och effekten, så är det en rätt begränsad målgrupp. Men nu förstår jag din poäng iaf.Nattlorden skrev:Huh?
Förstår verkligen inte varför denna bashing av detta steget....
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag orkar väl inte testa det, är inte intresserad av det ju. Det har sämre specifikationer än mina steg från 1984. Och är alldeles för dyrt![]()
Listan på steg som gjort bra ifrån sig i F/E och som fortfarande går att köpa är inte diger precis - varje bra chans att förlänga den borde vara intressant som självändamål.
darkg skrev:Vad är det som begränsar hur många tester som blir?
Alexi skrev:Men är det något du kan höra från lyssningsplats?Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag orkar väl inte testa det, är inte intresserad av det ju. Det har sämre specifikationer än mina steg från 1984. Och är alldeles för dyrt![]()
Vad har Ni för steg från 1984 med :
SNR 133dB
THD+N < 0.00013% (full output, any rated load)
?
MagnusÖstberg skrev:Det var väl en rätt logisk fråga från Alexi?
Nä, finns inget mer att utröna. Det framgår rätt tydligt i följande inlägg. Alltså, redan innan ditt.Laila skrev:Nej, det tycker jag inte, frågor på dä . . .typ ?
MagnusÖstberg skrev:Nä, finns inget mer att utröna. Det framgår rätt tydligt i följande inlägg. Alltså, redan innan ditt.Laila skrev:Nej, det tycker jag inte, frågor på dä . . .typ ?
MagnusÖsterberg skrev: Den levererar rätt mycket effekt och väger 5.6kg med passiv kylning och den är kall under drift. Låter inte direkt som något annat än klass D
PerStromgren skrev:Jag tycker att det vore intressant att jämföra en gammal förstärkare med en helt ny och kommentera skillnaderna. Har de blivit bättre på, säg, 50 år? Eller kanske 40 år, så att transistorerna blivit varma i kläderna.
PerStromgren skrev:Jag tycker att det vore intressant att jämföra en gammal förstärkare med en helt ny och kommentera skillnaderna. Har de blivit bättre på, säg, 50 år? Eller kanske 40 år, så att transistorerna blivit varma i kläderna.
Nattlorden skrev:Då det testats en massa DACar på sista tiden, varför inte prova
FBK skrev:Nattlorden skrev:Då det testats en massa DACar på sista tiden, varför inte prova
"massa DACar"
Missade jag totalt när jag stod lutad över LTS bordet på mässan och letade efter just det![]()
fick bara med mig ett nr med test på en Philips spelare
Och på hemsidan så finns bara uppdateringar angående tidningar/tester fram till 4-2013 och då hittar jag bara Mytek testet som jag ändå hoppar.
Äh får väl vänta i två år till så sidan blir uppdaterad då har jag ändå köpt ny Dac
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster