Moderator: Redaktörer
Det kan man nog bestämma lite över själv, men minimihöjden är väll ungefär 2x9" + diskanten och så är det kanske 3cm över diskanten, så jag gissar på någonstans mellan 65-70cm.BellsnWhistles skrev:Och kan någon upplysa om hur hög en r32s är?
bakerman22 skrev:Min r28 är ca 66 cm hög.
Alexi skrev:bakerman22 skrev:Min r28 är ca 66 cm hög.
Då gissade jag rätt bra
Komorok skrev:Studio 2 på EMS?
DVD-ai skrev:Men varför inte ha reflekterande yta i mitten istället ? (Bortsett från att centerkanalen ju kan må bra av att ha dämpning bakom sig)
DVD-ai skrev:I detta fallet, bir inte basarnas sidor/ hörn bidragande med trista reflektioner ?
IngOehman skrev:DVD-ai skrev:Men varför inte ha reflekterande yta i mitten istället ? (Bortsett från att centerkanalen ju kan må bra av att ha dämpning bakom sig)
Bortsett ifrån centerkanalen? Ja, bortsett ifrån (utan hänsyn till) den, ja. Men nu står det ju en där. Inte kan man bortse ifrån den då.DVD-ai skrev:I detta fallet, bir inte basarnas sidor/ hörn bidragande med trista reflektioner ?
Det var kanske därför som jag föreslog att man skulle dämpa dem så, eller vad tror du?
Saken är den ett det vid stereofoni (läs tvåkanalig) finns fördelar med att ha reflekterande yta bara i mitten, men ju längre in i rummet man flyttar den (eller de) reflekterande ytan(orna) desto närmare sidohögtalarna kan de komma utan att göra någon skada. I det här fallet ser det ju ut som om basarnas framsida rätt så väl linjerar i56, det vill säga de är inte bakom alls, och då är närheten inget signifikant problem så länge de har dämpade sidor och det finns en liten spalt emellan.
Tänk studioblue (jag tror du vet hur det ser ut där) där jag dragit fram rutan för att slippa problematiska reflexioner från den.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster