Conan skrev:Håller med nissling ovan.
Spotify var det ja... Jag lyssnar på Spottan via en laptop och ljudströmmen till nätverket med Jamcast. Plockar upp med en Oppo 95:à och sen vidare till övriga anläggningen. Samma Oppo spelar också upp fysiska fonogram (underbart ord det där) och FLAC-filer från en NAS.
De gånger jag har lyssnat på samma album på Spotify kontra CD/FLAC har jag tyckt att Spotify förlorat med en smula vad gäller upplevd "klarhet" t.ex. Om det beror på kedjan från datorn, olika versioner på formaten eller på att Spotan helt enkelt är sämre, vet jag inte och orkar inte ta reda på. Hjälpte ju till här på format för nåt år sen att "spela in" en låt på Spotify för att kunna jämföra med CD, och då var det inte möjligt att påvisa nån nämnvärd skillnad.
Så jag lutar ju åt att Spotify är väldigt bra i sina bästa stunder, och att försämringen jag upplever beror på nåt annat än strömningsmediet. Men oavsett vilket så försöker jag köpa musiken jag verkligen gillar på nedladdning eller fysiskt medium, och använder Spotify mest på resande fot i iPaden eller som "slölyssning" hemma.
Så svaret blir?!?!