Såhär hade jag tänkt, max 5k för element+material. Alltså inte med slutsteg eller två lådor, jag har ett Behringer EPQ1200 som borde duga för prisklassen även om det nog blir att sälja av det och köpa något vettigare inom snar framtid vilket fall. Jag hade även tänkt att bygga en till sub om några månader när man fyllt på med lite pengar, då ser jag även om jag blir nöjd med första lådan. Samt att jag då kan fixa en typ DSP i samma veva.
Vad jag har tänkt so far:
Sluten låda helst, dock inget krav. Max storlek ca 130l om jag ska fixa en till vid senare tillfälle.
Gärna 18-20hz någonstanns +-3db då den ska användas främst för filmtittande, med musik som prio 2 då.
Prio på ljudkvalité över kvantitet.
Gärna 15" då jag bor i ett ombyggt förråd på ca 40kvm med öppen planlösning, dock så väger ju 12" upp när jag skaffar en till framöver iofs.
Jag har kollat på diverse Peerless, Scan-Speak samt Dayton basar men inte riktigt hittat något som känns "rätt". Vad jag skulle behöva hjälp med då är att hitta en bas som skulle passa bra inom min budget, samt gärna lite hjälp med en ritning till lådorna (Speciellt om det inte blir slutna lådor, krångligare o lista ut hihi, bättre på o bygga än o räkna).
Skulle vara väldigt tacksam för hjälp!
Med Vänliga Hälsningar,
Dennis.