Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Nej, det är gateing.
Fjonkalicious skrev:Jag tycker att vissa av tipsen dvd-ai ger här ovan är att gå lite för fort fram. Jag hade inte köpt några komponenter el. likn. innan jag känt mig trygg i mätandet och konstruktionen i sin helhet. Rom byggdes inte på en dag. Iom minidsp finns så kan du simulera fram ett godtyckligt filter, lyssna in, ändra, lyssna mer för att sedan beställa. Högtalarkonstruktion är lite komplext, skynda inte, låt det ta sin tid.
Inget illa ment till dvd-ai, det är bara min uppfattning av situationen.
zartok skrev:Diskanten kan jag mixtra med en massa, så det är np att fortsätta med. Nu så vill jag prova jobba lite med delningen av basarna för att testa hur det ser ut. Jag kan testa gatea om lite granna, men vad ställer jag gaten på om micken är 30cm ifrån? Vid närfält så kom peaken på impulssvaret på typ 3.9 medans det ekar hela tiden på vanliga. Som sagt, kan testa gatea om.
Däremot är det hög tid att börja prova dela basarna. Det här är ju ett lärobygge för skojskull och jag lär mig hela tiden. Dock så vill jag fortsätta framåt nu, och basarna prioriteras att delas då ljudet är lite för stort som det är nu imo. Har testat köra bara middarna och det är mer koncentrerat. Men väldigt tunt ljud, basen är väldigt frånvarande för min smak. Så det är bra att vi nu ska testa framåt mer. Jag är inte mycket för att mäta då jag inte vet vad jag tycker låter bra rent visuellt. Det enda jag vet med säkerhet är att jag gillar ljud som inte är speciellt korrekt.
Ja, iaf, därför vill jag börja dela basarna. Få ner ljudbilden lite utan att tappa basen. Naturligtvis så uppskattar jag dina ord och din oro, men syftet med bygget är av en något annan sort än den jag tror att du tänker på
Dvd: jag tycker att det låter väldigt bra, nu kör vi! Jag kan testa gatea om bilderna lite och sen kör vi! Ang spolar, visst går dom också att seriekoppla? Det är en kille i Umeå som säljer flera miljoner spolar till bra pris.
Ang delningen så delar jag just nu på 2500 och det låter faktiskt bättre än på 2000 så jag kör gärna vidare där när jag fortsätterljudet var större högre upp i registret av förklarliga anledningar, och det gillade jag. Påminde mer om maggisarna (das reference).
Men vi börjar så. Spolar snart. Ingen brådis med att beställa dom idag dock.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 9 gäster