Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Svante skrev:Alltså, nä.
...
Jag saknar alternativet "nej".
Du kan ju "rösta på" Inte alls-alternativet.
Perfector skrev:Bra högtalare ska återge basen även på låga volymer, annars är det inte bra högtalare.
Bäst är kväll när infraljuden ute har lagt sig, då låter det bra på alla volymer.
Även låga.
roggaro skrev:Perfector skrev:Bra högtalare ska återge basen även på låga volymer, annars är det inte bra högtalare.
Bäst är kväll när infraljuden ute har lagt sig, då låter det bra på alla volymer.
Även låga.
sant men det finns andra register som vill komma till tals och då vill iaf. jag höja till dess att "allt släpper"....
Perfector skrev:roggaro skrev:Perfector skrev:Bra högtalare ska återge basen även på låga volymer, annars är det inte bra högtalare.
Även låga.
sant men det finns andra register som vill komma till tals och då vill iaf. jag höja till dess att "allt släpper"....
Mina som jag byggt själv låter i balans oavsett volym, och det är många som sagt det.
Men eftersom det skulle Bli OT så hoppar jag över hur det är gjort.
Jag kollade lite nu i mina 1200 Vinyler och fanken om jag kan hitta ens en enda som inte låter o-bra
Fast de förstås, det är jag som köpt dom och skulle det inte vara så skulle jag ha interna problem i huvet tror jag
Perfector skrev:Jag kollade lite nu i mina 1200 Vinyler och fanken om jag kan hitta ens en enda som inte låter o-bra
IngOehman skrev:Perfector skrev:Jag kollade lite nu i mina 1200 Vinyler och fanken om jag kan hitta ens en enda som inte låter o-bra
Ajdå. Det var tråkigt att höra.
Är det själva vinylerna som är problemet tror du, eller din anläggning, eller kanske en kombination av alltihopa?
Vh, iö
strmbrg skrev:luft, rymd och de fina nyanserna och texturen varit något av det absolut svåraste att få till såpass att jag blev nöjd.
Bill50x skrev:Prova att spela brölig engelsk garagepunk. Om det inte spritter i benen och du får lust att dra ut på stan som i unga dar, då är musiken absolut för krävande för din anläggning
/ B
Alton skrev:Bill50x skrev:Prova att spela brölig engelsk garagepunk. Om det inte spritter i benen och du får lust att dra ut på stan som i unga dar, då är musiken absolut för krävande för din anläggning
Det är ju blott och enbart en fråga om smak. Jag som anser det vara en vedervärdig omusikalisk dynga kommer aldrig känna sprittandet i benen, oavsett anläggning.
Bill50x skrev:Hur många har inte vittnat om hur de (numera) uppskattar gles jazz från "hifi-skivor" med den nya bättre anläggningen, och hur dåligt de gamla rockskivorna nu låter. "Med min nya anläggning hör man verkligen hur illa producerade rockskivorna faktiskt är" är en vanlig kommentar.
Perfector skrev:IngOehman skrev:Perfector skrev:Jag kollade lite nu i mina 1200 Vinyler och fanken om jag kan hitta ens en enda som inte låter o-bra
Ajdå. Det var tråkigt att höra.
Är det själva vinylerna som är problemet tror du, eller din anläggning, eller kanske en kombination av alltihopa?
Vh, iö
O-bra skrev jag
Alltså hittade jag ingen som lät illa.
Men jag skriver ju som en kråka
Som låter o-bra skulle det vara
fingret är snabbare än huvet.
BORIS skrev:Ser det titt som tätt
Senast för ett par dagar sen i Behemoth-tråden uttrycktes precis den åsikten
MichaelG skrev:BORIS skrev:Ser det titt som tätt
Av alla aktiva här på Faktiskt ryms nog dessa personer på ena handens fingrar. Vilket innebär att de allra flesta ser det på annat sätt. Men om dessa förhållandevis väldigt få personer tenderar att vara förhållandevis aktiva i att uttrycka sin åsikt, kan ju detta (av den mindre uppmärksamme läsaren) uppfattas som en vanligt förekommande åsikt.
steveo1234 skrev: Min uppfattning är att nästan alla CD-skivor jag vill lyssna på låter för dåligt för att jag faktiskt ska lyssna på dem. Det har varit så praktiskt taget alltid och är inte ett problem som uppkommit av att jag upp (eller ner)graderat anläggningen. För mig som är van vid den ljudkvalitet som finns på filmspår så är typiska CD-skivor så illaljudande att jag hellre låter bli att lyssna helt.
MichaelG skrev:steveo1234 skrev: Min uppfattning är att nästan alla CD-skivor jag vill lyssna på låter för dåligt för att jag faktiskt ska lyssna på dem. Det har varit så praktiskt taget alltid och är inte ett problem som uppkommit av att jag upp (eller ner)graderat anläggningen. För mig som är van vid den ljudkvalitet som finns på filmspår så är typiska CD-skivor så illaljudande att jag hellre låter bli att lyssna helt.
Så är det för mig med reklamradiostationerna. Ljudkvalitén är så jämrans usel att jag avstår från att lyssna på dessa. Så var det när jag hade en enklare anläggninging och så är det nu när jag har en bättre anläggning.
MichaelG skrev:BORIS skrev:Ser det titt som tätt
Av alla aktiva här på Faktiskt ryms nog dessa personer på ena handens fingrar. Vilket innebär att de allra flesta ser det på annat sätt. Men om dessa förhållandevis väldigt få personer tenderar att vara förhållandevis aktiva i att uttrycka sin åsikt, kan ju detta (av den mindre uppmärksamme läsaren) uppfattas som en vanligt förekommande åsikt.
MichaelG skrev:Så är det för mig med reklamradiostationerna. Ljudkvalitén är så jämrans usel att jag avstår från att lyssna på dessa. Så var det när jag hade en enklare anläggning och så är det nu när jag har en bättre anläggning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster