Moderator: Redaktörer
Han har nog en bra anläggning, gör bra kablar...
Max_Headroom skrev:Vem bryr sig om vad jorma säger?
Max_Headroom skrev:Han har nog en bra anläggning, gör bra kablar...
Jag hoppas för hans egen skull att han trivs med sin anläggning. Den är inte billig.
Kablarna? Tja, jag och J hade en del duster på hififorum förut och jag kan säga att våra uppfattningar om vad som gör en kabel bra (och vilken inverkan kablen har) skiljer sig radikalt. Det är bara det att jag kan redovisa såväl undersökningar samt väl kända teoretiska förklaringar till mina idéer.
JockScott skrev:Kan väl anse att det betydligt oftare förekommer kommentarer om
inlägg från ovan nämnda forum här än vad det gör på det andra härifrån.
Martin skrev:Det är alltid någon som säger att de hör skillnad vad det än gäller. Det är antagligen inget bra argument i sig alltså.
Jag behöver inte hoppa från min balkong på 8:e våningen för att räkna ut att det är dåligt för hälsan. Min teori är att man som minst blir lite krasslig så jag avstår därför. Om någon eller några skulle påstå att de har gjort detta så skulle jag antagligen inte tro dem, däremot så är det inte omöjligt att någon skulle påstå det.
Samma gäller klädhängarna. Tror att de skulle funka om man verkligen hängde kläder på dem. Har faktiskt provat själv med en konventionell klädhängare med positivt resultat.
Vad är ett godtagbart resultat? Försäljningssiffror, åsikter, påståenden, känslor, teknisk analys, verifierbara testresultat? För en ekonom kanske det är första alternativet som gäller, för någon annan ett annat.
JockScott skrev:De som ej hör skillnad mellan kabel, och i många fall billig (EKK typ) och dyr
Transparent Opus har nog det billigaste tweaket de kan göra att köpa en
flaska revaxör och rengöra öronen.
JockScott skrev:Audiomanikern - Dina inlägg är för krångliga att läsa. //
Men att behärska och kunna i skrift och tal uttrycka sig i svenska (eller
annat vanligt) språket är nästintill ett måste för att kommunicera.
Jag orkar inte uttyda vad du egentligen vill ha sagt
iffe skrev:Jag tycker den där Ben Piazza verkar riktigt obehaglig.
Det var som Ben Piazza sade: "That man must bee death"
Man kan väl ha sina åsikter om herr Öhman, men det gör ju inte honom till döden själv.
Jag har nog inte provat 2 kablar jag inte kunnat höra skillnad på än, har testat ganska många vid det här laget.mattepatte skrev:Att man kan tro sig "höra skillnader" är ingen som frågasätter, men att få detta "lyssningsintryck" hållbart verifierat, verkar ingen som påstår sig höra skillnad, oftast vilja i praktiken.
Varför inte ? Här kommer några sannolika förklaringar.
1. Personen har investerat dyra pengar i en produkt som ev. skulle visa sig värdelös.
2. Personen har som levebröd att sälja produkten.
3. Personen har hittat en trygg grupptillhörighet, identitet med ett visst ställningstagande. Vill eller kan inte ta till sig några kunskaper som gruppen inte upplevs acceptera.
4. Personen saknar intellektuell förmåga att ta till sig relevant kunskap.
5. Personen har en psykisk störning som t.e.x. innebär störd perception, vanföreställningar, hallucinationer etc. som inte möjliggör korrekt förståelse av skrivet och/eller talat språk.
6. Personen, hyser av någon anledning, agg mot en annan person och säger emot denna oavsett vad som diskuteras.
7. Personen tycker egentligen varken bu eller bä men vill väcka uppmärksamhet.
8. Personen låtsas tycka något för att det på något sätt är stimulerande med olika typer av respons.
9. Personen deltar med fiktiva åsikter med anledning av pågående vetenskaplig studie.
Vem är vem ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 49 gäster