Tröttnar ni också ibland?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
BPM

Tröttnar ni också ibland?

Inläggav BPM » 2015-03-06 18:51

Märker att jag har hamnat i en konstig period i ljudintresset.. Prylarna är helt ok, rent av så bra att de nog kan kallas bra, men ändå är det något konstigt.. Ingenting låter liksom bra, ingen musik får igång blodet som det brukar och de stunder jag får till enskild, aktiv lyssning väljer jag att istället använda till annat. Det känns nästan, hemska tanke, som att jag lika gärna kunnat ha en köksradio och lyssna på P4 Kalmar som fin musik i en bra anläggning.

Tidigare kunde jag spendera dagar med att bara lyssna och justera högtalare, basar, skjuta soffan fram och tillbaka, lägga ut och ta undan mattor och anpassa tjockleken på dämp bakom högtalarna. Nu känns sådan extremt främmande, kanske mest för att det inte känns så viktigt med resultatet.. Sakerna står där de står och spelar nästan enbart tv-ljud.

Hur får man en nytändning? Jag gillar ju hifi och musik (dock inte tidningen) och vill hitta tillbaka.

Visst har jag haft upp och ner-perioder tidigare men inte till den milda grad att jag inte bryr mig ett dugg om prylarna eller musiken de spelar upp. Jag har t.o.m funderat på att kränga grejerna, köpa ett allt-i-ett hembiosystem för 3k och sedan helt enkelt ägna mig åt annat.

Har fler upplevt liknande perioder? Långvariga? Lösning?
Mycket trevlig!

RogerJoensson

Re: Tröttnar ni också ibland?

Inläggav RogerJoensson » 2015-03-06 18:59

BPM skrev:Hur får man en nytändning? Jag gillar ju hifi och musik (dock inte tidningen) och vill hitta tillbaka.

Leta efter musik som är intressant, lyssna på denna och bry dig inte om grejorna.
-På självvald "semester".

Användarvisningsbild
Tarzan

Inläggav Tarzan » 2015-03-06 19:06

Så tråkigt att höra. :(

Testa att låta bli att lyssna på anläggningen (eller musik över huvud taget) ett litet tag. Några dagar kanske. Tillslut borde du ju få lite abstinens och gå och tänka på vilken skiva du vill ska bli den första efter uppehållet.

Hehe det här är ett litet omvänt sätt att tänka på. I vanliga fall brukar man ju vilja komma ifrån ett beroende, inte hitta sätt att trigga det. :D

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2015-03-06 19:13

RogerJoensson skrev:
BPM skrev:Hur får man en nytändning? Jag gillar ju hifi och musik (dock inte tidningen) och vill hitta tillbaka.

Leta efter musik som är intressant, lyssna på denna och bry dig inte om grejorna.

Det är just det.. Jag försöker verkligen hitta musik (det kanske inte verkade så i förstainlägget men prylarna är underordnat musiken) men det lögn i h-e att hitta något som är intressant. Visst dyker det kontinuerligt upp artister och låtar jag tycker är bra men det känns inte så viktigt. Det är nästan som att man är trött på musik.
Kanske är det något fysiskt. Kvaliteten på prylarna är det inget fel på, och jag har lyssnat till dem under andra perioder och varit mer än nöjd men nu känns musik som nästan jobbig. Inte bara hemma, det blir pratprogram i bilen och på jobbet söker jag tystnad i mesta möjliga mån. Tidigare var det dunkadunka i bilen och på jobbet hade jag alltid någon musik igång.
Så är det nog.. Jag är trött på musik. Eller kanske snarare ljud i allmänhet. Det blir en rörig kakafoni i huvudet.

Jag var rejält sjuk förra veckan och har sedan dess avskytt ljud i allmänhet men problemet har hängt med längre än så.
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2015-03-06 19:17

Oh ja, i tio år var jag nästan helt ointresserad av att "lyssna aktivt", nöjde mig med musik via hörlurar ute i det fria och i bilen. Sedan fick jag mitt audiofila "återfall" och på den vägen är det. Och även nu kan det gå flera dagar utan att jag lyssnar alls för att sedan frossa i lyssningsrummet under mycket långa lyssningspass. Nu när den ljusa tiden närmar sig kommer, nästan säkert, antalet lyssningstimmar i lyssningsrummet att sjunka till förmån för utomhusaktiviteter. Inte helt osunt kan jag tycka. Det jag lyssnar på via iPhonen nu är ljudböcker i stort sett, fast en o annan musiksnutt blir det också. Jag tror med andra ord att du är helt normal :-)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2015-03-06 19:20

Tarzan skrev:Så tråkigt att höra. :(

Testa att låta bli att lyssna på anläggningen (eller musik över huvud taget) ett litet tag. Några dagar kanske. Tillslut borde du ju få lite abstinens och gå och tänka på vilken skiva du vill ska bli den första efter uppehållet.

Hehe det här är ett litet omvänt sätt att tänka på. I vanliga fall brukar man ju vilja komma ifrån ett beroende, inte hitta sätt att trigga det. :D

Jag försöker ta lyssnandet i små doser nu. Men det blir ointressant fort. Men att undvika det helt är kanske ingen dum idé.

Omvänt sätt att tänka.. Ja, så är det ju. Men jag gillar att vara hifi och musikintresserad. Jag har varit det hela livet så det har rent av blivit en del av ens identitet. Och jag har, även om den är ringa jämfört med många här, skaffat mig kunskaper på en nivå som kan hjälpa en utveckling av intresset. Och så försvinner det..
Om jag skulle gissa så handlar det om ett par månader som problemet blivit värre och värre under. Det blev en liten nytändning för några veckor sedan då jag uppgraderade mig på högtalarfronten, jag trodde det skulle hjälpa, men det höll bara i sig under några dagar. Musiken låter bättre men jag är helt enkelt inte sugen på att lyssna till musik längre.

Man kanske skulle ställa undan grejerna ett tag, lyssna till tv-ljud och försöka hitta en kompletterande hobby. Man skulle nog behöva se insidan av ett gym igen, t.ex..
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2015-03-06 19:21

hifikg skrev:Jag tror med andra ord att du är helt normal :-)

:)
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2015-03-06 19:31

Tycker det går lite i vågor det där precis som andra beskriver det. Personligen är jag verkligen i en topp nu, kan längta hem till anläggningen när jag sitter på jobbet :P

Tycker Spotify har gjort mycket för min lyssning, upptäckt massa ny musik.
Class only looks like arrogance from below.

Eargasm

Inläggav Eargasm » 2015-03-06 19:37

Om du går bet på att hitta ny bra och intressant musik, gå tillbaka till dina ungdoms hjältar, eller artisterna som satt djupaste spåren i din musiksjäl.
Endel perioder så hittar man tamefanken inget bra nytt..

Försök jaga tag i ett ex i den bästa möjliga pressningen som finns och på nolltid kommer du vara där du vill vara.

För att hitta information om vilken pressning du ska ha: (om du inte redan har koll på bra siter)

http://www.stevehoffman.tv

För att köpa just den pressningen:

http://www.discogs.com

Men jag passar även på att ge en känga åt Spotify, tackvare dem så "integrerar" vi mindre i jakten på ny musik, vi läser mindre rekomendationer, vi läser mindre om banden, musikerna, influenseran, vi bara trycker på "Play".., det är för enkelt, helt enkelt :)

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2015-03-06 20:02

Mitt ljudintresse går också upp och ner. Just nu är det väldigt lågt efter en mycket intensiv period som varat i flera år.
Jag tror att intresset vaknar igen, när nytt intresse finns :) .
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
Zzombie
Semesterfirare

Inläggav Zzombie » 2015-03-06 20:09

På 80-talet hade jag ett helt år med tystnad. Spelade inte ens radio. Tystnad är skönt det också. Troligen din hjärna som säger ifrån - det räcker med ljud nu

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2015-03-06 20:20

Det är nog helt normalt att intresset går upp och ner, men om man känner sig stressad för det så kanske anläggningen är i obalans, tar för mycket fokus, kanske är för stor, tar för mycket plats, är för dyr i förhållandet till utbytet man får, eller nåt helt annat
Bikinitider

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2015-03-06 20:24

Jag misstänker faktiskt att det kan vara någon fysisk åkomma som i alla fall hjälper till med problemet. Ljud i allmänhet är liksom jobbigt, och även när jag kollar på tv märker jag att jag spelar betydligt tystare än innan. När det kommer till anläggningen så "hör" jag nog egentligen att det låter "bra" men ljud är ändå jobbigt och även musik spelas tystare än normalt.
Konstigt.. Jag har inte en speciellt högljudd arbetsplats och det känns inte som att jag på något vis har skadat hörseln men ändå är ljud "jobbiga" utan att jag egentligen kan sätta fingret på vad som är problemet.
Jag märker att jag varit tröttare än normalt senaste månaderna och kanske har allt ett samband. Kanske är det helt enkelt en vinteråkomma som rättar till sig självt när det börjar ljusna lite mer.

Jag håller med om att Spotify är grymt när det gäller att hitta ny musik (och återuppleva gammal). Det hjälper dock inte så mycket när man helst har tyst omkring sig och även musik som är tidlöst bra känns påfrestande.
Förbannat märkligt detta. Jag har nog, såvitt jag minns, aldrig upplevt något liknande.

Det är dock inte alls så att det är någon panik över situationen. Mer som en saknad. Det känns som att man har tröttnat på en gammal vän..
Fördelen, framförallt om det s.a.s "tar" sig igen, är att min normalt njugga bättre hälft som ofta ondgjort sig över mitt musiklyssnande nu, då fri tillgång finns, har tagit över Spotify och lyssnar på mer och mer musik. Då ljud i allmänhet alltså känns lätt besvärande så gör jag annat under tiden men hon har t.o.m i positiva ordalag nämnt anläggningens ljudande kvaliteter. Innan har hennes ointresse (inte för musik i sig men ljudkvalitet) varit totalt men inte nu av någon anledning..
Kan ju vara bra vid eventuella kommande uppgraderingar. Pryldjävulen finns kvar... Trots att jag alltså inte är det minsta sugen på att lyssna till musik nu så funderar jag ändå rätt ofta på om jag inte borde byta min visserligen svindyra men ändock bioreceiver mot en DAC/förstegskombo med ett slutsteg...
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2015-03-06 20:32

celef skrev:Det är nog helt normalt att intresset går upp och ner, men om man känner sig stressad för det så kanske anläggningen är i obalans, tar för mycket fokus, kanske är för stor, tar för mycket plats, är för dyr i förhållandet till utbytet man får, eller nåt helt annat

Kanske är det så enkelt som att det, som du skriver, tagit för mycket fokus. Jag har en framtidsplan där jag ska bygga en tv-bänk med integrerade basar osv och jag har ritat, räknat, kollat efter lämplig hårdvara, ändrat mig, ritat igen osv.. Kanske har jag helt enkelt tröttnat.
När musiken känns viktig och anläggningen främjar upplevelsen så blir det en symbios som är angelägen. När man inte är intresserad av att lyssna på musik, eller musik överhuvudtaget, så blir det liksom poänglöst att bemöda sig.

Äsch.. Jag nojjar nog bara i onödan. En månad till eller två och det är nog gamla gängor igen. Jag får väl helt enkelt ta en paus. Se vad som händer.
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
Tarzan

Inläggav Tarzan » 2015-03-06 21:07

:( Tycker nästan att det låter lite som någon sorts lätt depression: det där med känsla av meningslöshet med saker du normalt uppskattar (ljud) och orkeslösheten. Om du känt dig allmänt nere under perioden så pekar det ju ännu mer åt det hållet.

JM

Inläggav JM » 2015-03-06 21:24

Hur är det med hörseln? Med försämrad hörsel är det allt svårare med den spatiala diskrimineringen.
Till sist är det bara en monohögtalare som ger bästa musikupplevelsen. Lite som med cocktail-effekten fast med två högtalare.

JM
Annihilerar antimateria. Beauty is in the Brain of the Listener. We are standing on the shoulders of giants.
"Kill your Darlings" => Scientific Progress.

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2015-03-06 21:43

Jag misstänker att BMP har svår Raymond-Scott-brist.

Här är mitt recept. Avlyssnas minst två gånger dagligen. Gärna före, efter och under måltid:
Twilight in Turkey:
https://www.youtube.com/watch?v=4D_yDbSynqw
Dinner Music for a Pack of Hungry Cannibals (Bästa låttiteln någonsin):
https://www.youtube.com/watch?v=JVBYDZrQqyM
War Dance for Wooden Indians:
https://www.youtube.com/watch?v=dG9Zn68jT5o
The Penguin:
https://www.youtube.com/watch?v=wo0JrbbiavI

-Om det inte hjälper. -Dubbla dosen. -Om det inte hjälper. -Dubbla dosen. -Om det inte hjälper. -Dubbla dosen...
-På självvald "semester".

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2015-03-06 22:07

Nog för att jag tror att man kan ha perioder där man behöver tystnaden mer än musik, så har jag det med. Men med det sagt och med tanke på att vi precis haft den mörka perioden på året så vill jag nog flagga upp möjligheten vinterdepression. Och den enklaste lösningen på det är - ta D-vitamin. 5000IE om dagen blir bra. När ljuset kommer på allvar kan du minska till hälften (om du inte är extrem soldyrkare och solar varje dag mitt på dagen när det finns en chans att få något i sig här uppe).

Har själv dämpat/botat min egen vinterdepression på det viset, så jag talar av egen erfarenhet. Naturligtvis återstår kunskapen om det är det du har eller inte, men ett par burkar D-vitamin skadar inte även om effekt skulle utebli.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.

Användarvisningsbild
Cahlis

Inläggav Cahlis » 2015-03-06 22:09

Javisst tröttnar man ibland på musik och ljud över huvud taget. Men du signalerar också tecken på "vintertrötthet" eller en lättare vinterdepression. Kanske gäller tröttheten inte bara musik utan vardagsharvandet i mörker och grått väder? Visserligen kan musiken många gånger vara en humörhöjare men man måste ibland vara på hyfsat humör för att kunna uppskatta musiken.
För min del ägnar jag sommaren åt segling och väldigt lite musiklyssnande. Sen på hösten brukar musiklusten komma tillbaka med full kraft.

För övrigt kan ett tips vara att försöka hitta en helt ny musikgenre att grotta ner sig i. För några år sen, trillade jag dit på lite långsam country, helst med kvinnliga artister som t ex Allison Moorer, Shelby Lynne, Tift Merritt. En enormt stor (för mig tidigare okänd) låtskatt öppnar sig. Nu i julas upptäckte jag Scott Bradlee and Postmodern Jukebox på Youtube. De spelar moderna låtar i 40-talsstil och med ragtimestuk. Jag blev helt "blown away"... På bara ett år har de gjort supersucce på nätet och är nu ute på världsturné. I onsdags var de i Göteborg och så klart var vi där! Sicket gäng! De har verkligen gett mig oväntad musikglädje. Prova!
https://www.youtube.com/watch?v=LZY9_Xr5XPA
https://www.youtube.com/watch?v=Nz-OMn1o22Y
https://www.youtube.com/watch?v=iyTTX6Wlf1Y

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2015-03-07 00:22

Med bra musik. Läs mina trådar på musikavdelningen.
Medan du läser dom kan du ju lyssna på det här:

http://open.spotify.com/track/5JD9qhk7MLjPNVyTrIwAOI
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2015-03-07 02:06

Besök någon forumkamrat i närheten.

Vi här uppe i norr har våra "hifi-safari" där vi umgås dricker sprit och svagare drycker och allt handlar om musik och att ge feedback till förändringar eller uppgraderingar som kan bli nedgraderande från senaste träffen. Vansinnigt givande och är tändvätska i intresset. Det kanske är skitbra hos dig men du fattar det inte, eller så kan du få tips på åtgärder på hur du skall gå vidare :-)

Musik är livet :)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad

Inläggav Strmbrg » 2015-03-07 10:18

Jag tröttnar emellanåt.

Jag tror att det brukar bero på två saker för min del:
1 Musiken går i stå och blir tjatig, och ger inte tillräckligt utbyte.
2 Jag fokuserar på något i återgivningen som distraherar, och som då tar all, eller åtminstone alltför mycket av min uppmärksamhet från musiken.

Två saker har bidragit till att rätta till detta:
1 Spotify. Jag skulle troligen aldrig ha kommit i kontakt med mycket av det jag nu lagt in i "Min musik" på Spotify-kontot. Funktionen att "liknande" artister, kompositörer och musik föreslås, utvidgar hela tiden panoramat.
2 införskaffande av högtalare som beter sig tillräckligt väl för att inte förorsaka att ljudet ställer sig ivägen för musiken. (Det skedde redan med mina förra högtalare, som var en enklare Magneplanarmodell än den jag har nu. Bytet var alltså inte kopplat till någon distraherande faktor i återgivningen.)
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2015-03-07 10:33

BPM skrev:Jag försöker ta lyssnandet i små doser nu. Men det blir ointressant fort. Men att undvika det helt är kanske ingen dum idé.

Ähh, pressa dig inte att lyssna "bara för att ..." ja varför?

Jag kan tala för mig själv, och säga att intresset går upp, och det går ner, i perioder.

Lugn, du hittar tillbaka. Ta bort alla "måsten", de tror jag bara förvärrar.

Visst kan du "kämpa" lite, men försök se till att det innebär njutning och nöje. Kanske en djupdykning i spotify-träsket kan vara givande. Men förutsatt att det känns kul och bra.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Inläggav Perfector » 2015-03-07 10:41

Jag har haft perioder när stereon stått tyst i månader för att jag känner " been there, done that"
Då har jag hittat annat att göra.
Trädgården som behöver ses över, Vackra vägar som vill åkas på.
Så småningom kommer det en dag när man blir "skivnödig" och då kommer stunden man letat efter.
Skivhyllan känns plötsligt fräsch igen och kaffet smakar gott.
Kanske bygga nå't du velat bygga länge men inte haft tid kan hjälpa.
Låt radion gå i bakgrunden och kanske det spelas nå't som tänder flamman igen.
Hoppas du hittar tillbaks och att det låter lika vackert som det brukade.
Senast redigerad av Perfector 2015-03-07 10:42, redigerad totalt 1 gång.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2015-03-07 10:42

Jadå, det går upp och ner. Vissa perioder så blir det enbart tv/film via anläggningen och någon kväll emellanåt så sättterman sig och njuter av musik. Ibland grottar man ner sig i anläggningens presterande och har kul med det, sedan lugnar det ner sig. Tror jag är helt normal Faktiskt. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2015-03-07 11:47

BPM skrev:Märker att jag har hamnat i en konstig period i ljudintresset.. Prylarna är helt ok, rent av så bra att de nog kan kallas bra, men ändå är det något konstigt.. Ingenting låter liksom bra, ingen musik får igång blodet som det brukar och de stunder jag får till enskild, aktiv lyssning väljer jag att istället använda till annat. Det känns nästan, hemska tanke, som att jag lika gärna kunnat ha en köksradio och lyssna på P4 Kalmar som fin musik i en bra anläggning.

Tidigare kunde jag spendera dagar med att bara lyssna och justera högtalare, basar, skjuta soffan fram och tillbaka, lägga ut och ta undan mattor och anpassa tjockleken på dämp bakom högtalarna. Nu känns sådan extremt främmande, kanske mest för att det inte känns så viktigt med resultatet.. Sakerna står där de står och spelar nästan enbart tv-ljud.

Hur får man en nytändning? Jag gillar ju hifi och musik (dock inte tidningen) och vill hitta tillbaka.

Visst har jag haft upp och ner-perioder tidigare men inte till den milda grad att jag inte bryr mig ett dugg om prylarna eller musiken de spelar upp. Jag har t.o.m funderat på att kränga grejerna, köpa ett allt-i-ett hembiosystem för 3k och sedan helt enkelt ägna mig åt annat.

Har fler upplevt liknande perioder? Långvariga? Lösning?

Svar ja!
Har haft en lång sådan period med upp och ner, mest ner... I ca 1år.

Lösning: bry dig inte så mycket om ljudet, jag har varit där och jag slutade att bry mig och då vaknade slutligen intresset till liv igen.
För mig handlade det om att jag gjorde ljudet till något alldeles för seriöst och viktigt med framstge och förbättring som ett måste.
Då är det inte kul längre och efter ett tag så tappar man gnistan :/

Gnistan har jag fått tillbaka delvis och vårdar den nu ömt genom att nyttja anläggningen på alla möjliga avslappnade vis och inte vara för noga helatiden.
Jag har mina "ryck" med total ljudnördighet och sedan får det dröja flera veckor innan jag bryr mig för mycket.

Lyssna på musik om du vill, titta på film om du vill, lyssna på radio eller ljudböcker om du vill eller använd inte stereon om du inte vill ?!

Jag brydde mig inte :)
Och det var gammal skrapig Jazz och Bfilmer med kasst ljud som fick mig att uppskatta ljudet igen, för att jag då var så glad över att det bara lät risigt och inte outhärdligt.
Och jag bara njöt av bra musik eller rolig film och kom över fixeringen vid och fokuset på ljudkvalitet.

Så lyder mitt tips.
Alltså tänk inte så mycket på det och bry dig inte så mycket, det är inget viktigt.
Och ingen förväntar sig, inget hänger på att du bryr dig om ljudet nu och helatiden :)

Ut i den underbara naturen och lyssna / njut sången våra fåglar bjuder på ! :D
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2015-03-07 12:21

Många bra funderingar, och jag tar åt mig. Vinterdepression.. Kanske det. Jag känner mig inte direkt deprimerad, men känner samtidigt att det är ganska långt till entusiasm vad det än gäller och kanske är även det ett symptom. Jag ska i alla fall börja spendera mer tid utomhus och ta Nattis råd om D-vitamin.

Prylarna får stryka på foten. Blir jag av med dem hamnar pengarna i en burk (som byggs på under tiden) och när dagen kommer så får det bli en nystart, och blir jag det inte så gör det inte precis ont att ha dem i behåll. Jag har haft lite panik över att vara så ointresserad men va fan.. Det är bara hifi. Det har funnits med som en del i mitt liv länge, men det finns mycket annat att leka med och jag känner att det nog är sunt att försöka avdramatisera det hela lite.

Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska göra istället. Man har ju nästan levt sitt liv på ett schema som kretsar kring musik, där man planerar in tid till att lyssna. Man har t.o.m haft framförhållning i kalendern och tajmat in egna måsten efter damens arbetstider så att man i mesta möjliga mån ska få egentid hemma till lyssning. Känns nästan befriande att bli mer flexibel..

Vi får se vad som händer. Jag kommer hursomhelst att dyka upp här på faktiskt ofta. Efter att ha spenderat så mycket tid här de senaste åren så känns många av er som goda vänner (trots att vi aldrig träffats) då ni är så generösa med inte bara era musik/hifi-upplevelser utan era förehavanden rent allmänt.

Tar ett clean break alltså. Jag är rätt säker på att det inte blir så långvarigt.
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
markusA

Inläggav markusA » 2015-03-07 12:23

Äsch, du är nog bara lite trött och sliten i största allmänhet. Var glad över att du har en anläggning där du inte stör dig på bristerna och njut av musik/film utan att fokusera på maskineriet. :)
Förr eller senare får du säkert en idé om nåt du vill ändra på och då är du igång igen.

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2015-03-07 12:25

markusA skrev:Äsch, du är nog bara lite trött och sliten i största allmänhet. Var glad över att du har en anläggning där du inte stör dig på bristerna och njut av musik/film utan att fokusera på maskineriet. :)
Förr eller senare får du säkert en idé om nåt du vill ändra på och då är du igång igen.

Jodå, jag är nog snart igång igen! Har hänt att man tröttnat periodvis även på att trimma bilar och för pratglada vänner, men likförbannat är man snart tillbaka, skitig och med ont i öronen.. :)
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2015-03-07 13:17

Kan det kanske bero på att något gnager i anläggningen? Något man saknar?
Så är det för mig ivarjefall.
När man varit 100% nöjd med återgivningen blir det inget man tröttnar på.

Nästa

Återgå till Generellt om hifi