Moderator: Redaktörer
BPM skrev:Hur får man en nytändning? Jag gillar ju hifi och musik (dock inte tidningen) och vill hitta tillbaka.
RogerJoensson skrev:BPM skrev:Hur får man en nytändning? Jag gillar ju hifi och musik (dock inte tidningen) och vill hitta tillbaka.
Leta efter musik som är intressant, lyssna på denna och bry dig inte om grejorna.
Tarzan skrev:Så tråkigt att höra.
Testa att låta bli att lyssna på anläggningen (eller musik över huvud taget) ett litet tag. Några dagar kanske. Tillslut borde du ju få lite abstinens och gå och tänka på vilken skiva du vill ska bli den första efter uppehållet.
Hehe det här är ett litet omvänt sätt att tänka på. I vanliga fall brukar man ju vilja komma ifrån ett beroende, inte hitta sätt att trigga det.
hifikg skrev:Jag tror med andra ord att du är helt normal
celef skrev:Det är nog helt normalt att intresset går upp och ner, men om man känner sig stressad för det så kanske anläggningen är i obalans, tar för mycket fokus, kanske är för stor, tar för mycket plats, är för dyr i förhållandet till utbytet man får, eller nåt helt annat
BPM skrev:Hur får man en nytändning? Jag gillar ju hifi och musik (dock inte tidningen) och vill hitta tillbaka.
BPM skrev:Jag försöker ta lyssnandet i små doser nu. Men det blir ointressant fort. Men att undvika det helt är kanske ingen dum idé.
BPM skrev:Märker att jag har hamnat i en konstig period i ljudintresset.. Prylarna är helt ok, rent av så bra att de nog kan kallas bra, men ändå är det något konstigt.. Ingenting låter liksom bra, ingen musik får igång blodet som det brukar och de stunder jag får till enskild, aktiv lyssning väljer jag att istället använda till annat. Det känns nästan, hemska tanke, som att jag lika gärna kunnat ha en köksradio och lyssna på P4 Kalmar som fin musik i en bra anläggning.
Tidigare kunde jag spendera dagar med att bara lyssna och justera högtalare, basar, skjuta soffan fram och tillbaka, lägga ut och ta undan mattor och anpassa tjockleken på dämp bakom högtalarna. Nu känns sådan extremt främmande, kanske mest för att det inte känns så viktigt med resultatet.. Sakerna står där de står och spelar nästan enbart tv-ljud.
Hur får man en nytändning? Jag gillar ju hifi och musik (dock inte tidningen) och vill hitta tillbaka.
Visst har jag haft upp och ner-perioder tidigare men inte till den milda grad att jag inte bryr mig ett dugg om prylarna eller musiken de spelar upp. Jag har t.o.m funderat på att kränga grejerna, köpa ett allt-i-ett hembiosystem för 3k och sedan helt enkelt ägna mig åt annat.
Har fler upplevt liknande perioder? Långvariga? Lösning?
markusA skrev:Äsch, du är nog bara lite trött och sliten i största allmänhet. Var glad över att du har en anläggning där du inte stör dig på bristerna och njut av musik/film utan att fokusera på maskineriet.
Förr eller senare får du säkert en idé om nåt du vill ändra på och då är du igång igen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster