Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Fjonkalicious skrev:Skulle det inte kunna vara intressant att spegelvända formen för toppbaffeln till basgrunkan? Det kräver ju lite bredare bas för att nå formen, men det gör väl inget?
Menar du att vända toppen upp-och-ner? Jag har medvetet försökt att komma ifrån den traditionella pyramidformen, varför jag testar denna "layout".
Hur som helst, så här skulle det se ut. Kanske inte helt fel heller... Diskanten skulle hamna i lite bättre höjd, med tanke på den begränsade vertikala spridningen på banddiskanten:
Kalejdokom skrev:Fjonkalicious skrev:Nej, jag menade att ripolen skulle få samma form som toppen, fast spegelvänd, då blir högtalaren som en "balklänning" om du förstår vad jag menar.
Så här skulle det kunna se ut. Samma fotavtryck, men 40 mm bredare över höfterna - måste ju bli hög WAF på denna:
Tyvärr blir slavbaskaviteten lidande av denna design vilket skulle kräva nästan 10 cm ytterligare på djupet för att få samma nettovolym.
Kalejdokom skrev:Fjonkalicious skrev:Nej, jag menade att ripolen skulle få samma form som toppen, fast spegelvänd, då blir högtalaren som en "balklänning" om du förstår vad jag menar.
Så här skulle det kunna se ut. Samma fotavtryck, men 40 mm bredare över höfterna - måste ju bli hög WAF på denna:
Tyvärr blir slavbaskaviteten lidande av denna design vilket skulle kräva nästan 10 cm ytterligare på djupet för att få samma nettovolym.
DVD-ai skrev:Kalejdokom skrev:Fjonkalicious skrev:Nej, jag menade att ripolen skulle få samma form som toppen, fast spegelvänd, då blir högtalaren som en "balklänning" om du förstår vad jag menar.
Ruskigt snyggt !
Kan vara en av dom snyggaste former () jag har sett på en högtalare, och då menat som att det är början på en riktigt väl avvägd och stilren design.
Fjonkalicious skrev:Det är ju fullt möjligt att upprepa formen på toppbaffeln i basdelen(ej spegelvänt).
matssvensson skrev:Väntar med spänning på fortsättningen.
Fjonkalicious skrev:Bara att bredda lite upptill.
Kraniet skrev:får du verkligen tillräckligt med baffelstöd ända ned till 120 Hz?
Kalejdokom skrev:Edit: jag fick faktiskt en bekräftelse från min bättre hälft häromkvällen då jag testade lite gles storbandsjazz. "Men det låter ju som att dom står i rummet och spelar!"
[ Bild ]
Kalejdokom skrev:Det blir tyvärr inga svängda lådor den här gången.
Nattlorden skrev:Måste tyvärr hålla emot. Tror den där designen tilltalar hifinördar mer än vad den tillför i WAF. Den är väldigt iögonfallande och jag tror INTE kvinnor söker det skulpturala i allmänhet utan snarare något icke-iögonfallande så deras väninnor inte märker att de står där...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 16 gäster