Bevisligen kan man sänka Qts rejält med extra magneter, men får det några negativa effekter?
Gissar att magnetfältet blir förskjutet/osymmetriskt.
http://www.htguide.com/forum/showthread.php?35407-SS-26W-test-data
Moderator: Redaktörer
Nusse skrev:Bevisligen kan man sänka Qts rejält med extra magneter, men får det några negativa effekter?
Gissar att magnetfältet blir förskjutet/osymmetriskt.
petersteindl skrev:Det enklaste sättet att ta reda på andra för eller nackdelar är att mäta harmonisk distorsion 2a och 3e tonsdist och jämföra.
Ibland kan distorsionen minska med extra magnet och lägger man till ytterligare magnet kan distorsionen öka igen. Det beror på att flödet inte ändras symmetriskt i gapet.
Ibland minskar Q-värdet mycket med extra magnet och ibland väldigt lite. Allt har att göra med hur systemet är dimensionerat från början.
Mvh
Peter
DQ-20 skrev:Applåder till Nusse. Seriöst!
Min slutsats är att om man har element med svaga motorer till att börja med kan man få till påtagliga förändringar i Qes. Men det kanske är för långtgående slutsatser generellt sett?
/DQ-20
Nusse skrev:DQ-20 skrev:Applåder till Nusse. Seriöst!
Min slutsats är att om man har element med svaga motorer till att börja med kan man få till påtagliga förändringar i Qes. Men det kanske är för långtgående slutsatser generellt sett?
/DQ-20
Jag kan inte ta åt mig mycket av äran, förutom lådbygget. Det är min kompis Åke som stått för alla mätningar. Kul att det är nån som läser och kommenterar.
Ska beställa magneter till mina två 26w utan magneter. Nu har jag totalt fyra st 26w som ska användas tillsammans med mina Kef-element.
sladdbarn skrev:I hornresp, om du ökar Bl borde du se vilka effekter en starkare magnet får?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster